אחרי התלונות הרבות: מנכ"ל דואר ישראל הגיע לבית שמש

ראש העיר משה אבוטבול: "הציבור סומך על שירותי הדואר של דואר ישראל, אבל מצד שני יש הרבה מה לשפר מבחינת זמינות וחלוקה" • סגן ראש העיר שמואל גרינברג: "אין אח ורע להתפתחות של בית שמש, ולכך ראוי שדואר ישראל יקח בחשבון בכל תוכנית כי בית שמש בעוד עשור תהיה עם רבע מיליון תושבים

דואר ישראל
דואר ישראל

בישיבת עבודה שנערכה בבוקרו של יום שני השבוע בלשכתו של ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, בהשתתפות נציגות בכירה של דואר ישראל בראשות המנכ"ל דני גולדשטיין, סוכם על שורה של שיפורים בתחום הדואר בבית שמש, אם זה בתחום חלוקת הדואר, ואם זה בתחום פריסת תחנות החלוקה ופתיחת סוכנות דואר חדשה ברמב"ש ג'.

ישיבת העבודה נערכה בעקבות פעילותו של סגן ראש העיר שמואל גרינברג, שנכנס לנושא לאחר פניות רבות שהגיעו אליו מצד ציבור התושבים שקבלו על בעיות בתחום חלוקת הדואר ושירותי הדואר בעיר. גרינברג פנה להנהלת דואר ישראל וסיכם על עריכת פגישה משותפת מתוך מטרה להקים ערוץ הידברות קבוע בין העירייה לבין דואר ישראל.

ראש העיר משה אבוטבול שפתח את הישיבה ציין את החשיבות שיש לשירותי דואר עבור ציבור התושבים, ובפרט בית שמש שיש בה ציבור חרדי גדול שההתקשרות שלו עם העולם היא באמצעות הדואר ופחות עם שירותים מקוונים. "אני שמח שיש נכונות מצד הדואר לבוא לבית שמש ולעבוד מתוך שיתוף פעולה, ולדעתי הציבור סומך על שירותי הדואר של דואר ישראל, אבל מצד שני יש הרבה מה לשפר מבחינת זמינות וחלוקה", אמר ראש העיר.

ראש העיר סיפר בתוך דבריו כי לפני תקופה ערך חתונה לבתו ושלח הזמנות רבות, אך לאכזבתו חלק מההזמנות הגיעו לאחר מועד החתונה, והדבר גרם לו לכאב ולתחושת החמצה שידידים וקרובים לא הגיעו לחתונה בגלל ההזמנות שנתקעו בדרך.

סגן ראש העיר שמואל גרינברג הציג את הפריסה של בית שמש, ואמר כי בית שמש מתרחבת והולכת כל הזמן, עתה יש בבית שמש כ-120.000 תושבים, ובתוך תקופה קצרה יתאכלסו שכונות נוספות עם אלפי משפחות, כך שהחשיבה של דואר ישראל צריכה לכלול את המאפיינים המיוחדים של בית שמש ולא להתייחס למצב העכשווי של בית שמש אלא להתפתחות המואצת שאין לה אח ורע, ולכך שבית שמש תוך כעשור תמנה רבע מיליון תושבים. בהקשר לכך ציין את שכונת רמב"ש ג שבה כבר יש כ-2200 משפחות וראוי להקים בה בהקדם סוכנות דואר בשכונה, דבר שמאוד חסר לתושבים.

גרינברג ציין כי הפגישה מגיעה בעקבות בקשות רבות ופניות שהגיעו אליו מהציבור בתחום שירותי הדואר, אנשים נתקעים עם מכתבים שלא מגיעים בזמן, וזה גורר עגמת נפש וגם הפסדים כספיים, לכך ראוי ששירותי הדואר יעברו הילוך גבוה, יותר זמינות ויותר פריסה בשכונות.

מעניין לציין כי גרינברג הציג בפני המשתתפים חוברת עם התכתבת ארוכה שיש לו עם דואר ישראל על פני תשע שנים, כולל פעילות בשעתו להקמת הסוכנות ברמב"ש א' שלדבריו כיום יש להרחיבה אחר ומדובר בשכונה עם כ-35000 תושבים, הקמת סוכנות הדואר בבית ומנוחה אחר שזו נסגרה, ועוד.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הבריאות ישראל סילברסטין סיפר על פניות רבות שהגיעו אליו על בעיות בשירותי הדואר, וכן סיפר באופן אישי כי המתין למכתב שנשלח אליו מארה"ב והגיע לאחר המועד עם כל ההפסד שכרוך בכך.

יאיר אייפרמן עוזרו הפרלמנטרי של חה"כ הרב אורי מקלב ותושב רמת בית שמש, הציג את נושא מוקדי חלוקת הדואר ברמת בית שמש, ואמר כי יש לבדוק דרכים להשביח את השירות לתושבי השכונה. כמו כן ציין לשבח את פעילות מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין שקשוב ביותר לצורכי הציבור וליבו ער לדרישות שעולות מן השטח, ובכלל זה הביקור בבית שמש שנועד להשביח את השירות לתושב.

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין שהיה קשוב וער לכל השאלות והרעיונות, אמר כי הוא שמח לשמוע את הדברים אחר והוא בא לשטח בכדי ללמוד ולנסות לשפר ככל שאפשר את רמת השירות, ולדבריו יש כבר כיום שיפור גדול ומורגש. נכון שבחודש תשרי היה כאוס מסוים, בגלל שהיו כמה ימים בודדים של חלוקה בשל תקופת החגים, אבל בשנה הקרובה הם ייערכו לכך מראש.

מנכ"ל דואר ישראל הוסיף כי הוא מתפעל מההתפתחות של בית שמש, ולכך הוא ממליץ שראש העיר יבחר איש קשר בין העירייה לבין דואר ישראל, וראש העיר מצידו אמר כי איש הקשר יהיה סגן ראש העיר שמואל גרינברג, ויחד יוכלו לבנות מפת דואר מחודשת של בית שמש, הן בפריסת תחנות החלוקה, הן בהקמת סוכנות דואר חדשה ברמב"ש ג', והן לגבי התיבות האדומות.

"איננו רוצים לבזבז זמן יקר, אנו מבינים את החשיבות שיש לשירותי הדואר אצל תושבי בית שמש, ולכן נפעיל את הערוץ עם סגן ראש העיר שמואל גרינברג, ובעוד כחודש נגיע לכאן שוב, בכדי להגיע עם מסקנות על הנושאים החשובים שהועלו בפגישה, ונציג בפני המשתתפים את התוכנית שלנו", אמר המנכ"ל.

בתוך דבריו ציין מנכ"ל דואר ישראל כי בני ברק היא העיר החמישית בארץ מבחינת הזמנות של בגדים ומוצרים באמצעות השירותים המקוונים, אחר ומדובר בפער מחירים גדול, ולכך מאחר והוא גם יודע כי לרבים מתושבי בית שמש אין מחשבים בבתים, הוא מוכן להעמיד מטעם דואר ישראל מחשבים מסוננים שתהיה בהם רק אפשרות להזמין בגדים ומוצרים, ובכך להקל על תושבי השכונות החרדיות.

בסיום הפגישה גם סוכם כי מנהל מרחב ירושלים מר אהוד שירוני שהשתתף בפגישה ייתן מענה לפגישות בהמשך למדיניות המנכ"ל להיענות לבקשות שהועלו. נקבעה פגישה וסיור בעוד חודשיים עם מנהל מרחב ירושלים, ובעוד חודש יודיע המנכ"ל על ההחלטות והאישורים שיינתנו לפתיחת סניף ברמה ג, ולהוספת תיבות שליחת דואר (אדומות) ולעמדות מחשב ועוד פניות להשבחת השירות לתושבי העיר.

עם תום פגישת העבודה העניק מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין לראש העיר משה אבוטבול ולסגנו שמואל גרינברג תמונה למזכרת שבה לכל אחד מהם יש בול אישי שלו.

סגן ראש העיר שמואל גרינברג אמר כי הוא מודה לראש העיר על האמון שנותן בו להוביל גם את התחום הדואר בבית שמש, וכן הודה למנכ"ל דואר ישראל על הרצון האמיתי להוביל שינוי מתוך הידברות ושיתוף פעולה עם העירייה, דבר שיביא בשורה לתושבי העיר. בדבריו גם הודה לחה"כ הרב אורי מקלב שבמשך שנים רבות מסייע להתפתחות בית שמש בתחומים רבים ובמיוחד בתחום שירותי הדואר, ואף סייע לקידום שיתוף הפעולה בין דואר ישראל לבין העירייה.

השארת תגובה