ללא ידיעת הרבנים: העירייה התקינה מצלמות במקווה

העיר אלעד סוערת לאחר שהעירייה התקינה מצלמות אבטחה בתוך מקווה לנשים בעיר במטרה ללכוד נערים שגנבו אלפי שקלים מהמקווה מבלי לעדכן את רבני העיר. הגר"מ מלכה: "להתקין מצלמה בתוך מקווה זה מאוד רגיש והיה צריך לתת על כך את הדעת. זה פרט שלא נדון"

אילוסטרציה - מקווה טהרה
אילוסטרציה - מקווה טהרה

מטריד: עיריית אלעד התקינה מצלמות אבטחה בתוך מקווה טהרה לנשים במטרה ללכוד נערים שפרצו למקווה וגנבו כסף. בעירייה טענו כי התקינו את המצלמות באישור רבני העיר, אך רבה הספרדי של העיר מכחיש – כך חושף הבוקר (שני) העיתונאי יקי אדמקר באתר וואלה.

לפי הדיווח, המצלמות הוסרו, אחרי שהנערים שגנבו אלפי שקלים מהמקווה נלכדו, אך הרוחות בעיר אלעד סוערות, שכן המצלמות הותקנו במסדרונות המקווה, הותקנו ללא ידיעת הנשים. לדברי נשים בעיר שצוטטו בכתבה, "זו פגיעה בצנעת הפרט, נשים לא יגיעו למקווה הזה".

אחת מנשות העיר טענה כי הנשים במקווה לא עודכנו על המצלמות וחלקן אף נלכדו בעין המצלמה. א', תושבת העיר שעובדת במקווה, אמרה לוואלה: "איך נשים יגיעו למקווה בפעם הבאה? נכנסו להן למקום הכי רגיש ושמו שם מצלמה נסתרת. זה לא מתקבל על הדעת".

בעיריית אלעד הגיבו וטענו כי "כל הפעילות מתבצעת באישור ועל פי הכוונת רבני העיר, תוך שמירה על גדרי הצניעות וצנעת הפרט". אך לפי הדיווח של אדמקר עולה כי הרבנים כלל לא נדרשו לסוגיה.

כך לדוגמה, רב העיר הספרדי, הגאון רבי מרדכי מלכה, הכחיש כי דנו עמו בכך. "לא דיברו איתי בצורה מפורטת על דברים כאלה. יש מצלמות אבטחה, אני לא יודע את המיקום שלהן. להתקין מצלמה בתוך מקווה זה מאוד רגיש והיה צריך לתת על כך את הדעת. זה פרט שלא נדון", אמר.

רב העיר האשכנזי שלמה זלמן גרוסמן סירב להגיב.

השארת תגובה