"יהודי בעל לב חם": הפוליטיקאים סופדים לנאמן

ראש הממשלה, שר הפנים, שרת המשפטים ויו"ר הכנסת ספדו הערב לשר לשעבר יעקב נאמן, שהלך הערב לעולמו • נתניהו: "מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם" • דרעי: "אזכור לעד את חכמתו היהודית"

יעקב נאמן ומרן הגר"ע
יעקב נאמן ומרן הגר"ע

במערכת הפוליטית סופדים לשר המשפטים והאוצר לשעבר יעקב נאמן, שהלך הערב (ראשון) לעולמו והוא בן 77.

שר הפנים אריה דרעי ספד, "יעקב נאמן, חבר קרוב, שר בממשלות ישראל, הלך לעולמו. אזכור לעד את חכמתו היהודית, ואת אהבת עם ישראל ותורת ישראל שהייתה בו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמינה את נאמן בשתי קדנציות שונות לתפקיד שר, ספד לנאמן: "אני מבכה את פטירתו של יקירנו ויקיר עם ישראל, יעקב נאמן ז"ל. יעקב נאמן היה מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם. הוא היה בעל עמדות לאומיות מוצקות, ועם זאת תמיד חיפש את דרך הפשרה וההידברות, כפי שעשה כשהוביל את ועדת נאמן שטיפלה ברגישות ובחכמה בנושא הגיור. יעקב התגייס לשירות הציבורי כמנכ"ל משרד האוצר, כשר האוצר וכשר המשפטים. מצאתי בו שותף נפלא לעשייה הציבורית. כשר האוצר הוא הוביל ותמך ברפורמות חשובות, ובראשן פתיחת שוק מטבע החוץ שעשתה מהפכה כבירה בכלכלת ישראל. רעייתי ואני שולחים לרעייתו הדסה, לילדיו ולנכדיו את תנחומינו הנשלחים מעומק ליבנו".

יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, ספד לנאמן: "יעקב נאמן היה דמות מיוחדת בנוף הציבורי שלנו. ברוך כשרונות ונעים הליכות, נאמן ברמ"ח אבריו למורשתו ולעמו. לא בכדי גויס פעם אחר פעם לשירות הציבורי על המחיר הכרוך בכך. קולו הייחודי, הישרות והנאמנות שלו יחסרו לנו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו ולמוקיריו הרבים. יהי זכרו של איש יקר זה ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: "משרד המשפטים כולו מרכין את ראשו למשמע הבשורה המרה על פטירתו של פרופסור יעקב נאמן, אדם משכמו ומעלה, שהשכיל לשלב תורה ועשייה, ותמיד היה מוכן לפעול למען המדינה.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג: "פרופסור יעקב נאמן, שר המשפטים ושר האוצר לשעבר, היה מורה וחבר קרוב במשך עשרות בשנים. איש רחב לב, רחב אופקים, אדם נדיב שתמך בשירות בצה״ל, בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית, משפטן מובהק ובעל עשייה ציבורית ומשפטית גדולה וחשובה למדינת ישראל ואזרחיה. הייתה לי הזכות לצפות בפועלו עשרות שנים, תחילה כשותפו של אבי חיים הרצוג ז״ל ולאחר מכן כתלמידו ושותפו, לפני שפרשתי לטובת השליחות הציבורית בעידודו של יעקב, ולצידו בממשלת ישראל. במהלך אותן שנים, תמיד ראה בראש ובראשונה את טובת המדינה ואחדות העם כמטרה עליונה ולשם כך פעל.

נאמן, שהיה ממקימי אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, לא נח על זרי הדפנה ולא הסתפק בהצלחתו בשוק הפרטי, ובחר פעם אחר פעם לתרום למדינה בשלל תפקידים חשובים, ממנכ"ל משרד האוצר ועד שר האוצר ושר המשפטים.

הוא סימן בדרכו השקטה את היעילות והמקצוענות בשרות הציבורי. פרופ' נאמן היה משפטן מבריק, שמרן בהשקפתו והניח יסודות להרבה יוזמות שאנחנו זוכים לקדם היום במשרד. יהי זכרו ברוך".

השארת תגובה