הצעת חוק: צוות לטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים

פרסום ראשון: ביום ראשון תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק של שרן השכל, עליה חתום גם יעקב מרגי, לפיה יוקם צוות לגיבוש תכנית להתמודדות עם ההסתה נגד החיילים החרדים

חיילים חרדים (צילום: דובר צה"ל)
חיילים חרדים (צילום: דובר צה"ל)

פרסום ראשון: בעקבות קמפיין השיימניג נגד החיילים החרדים, והפצת תמונותיהם ברשת, ביום ראשון תעלה לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק בנושא.

את החוק יזמה ח"כ שרן השכל, יחד עם קבוצת חברי כנסת ובניהם גם ח"כ יעקב מרגי. על פי החוק יוקם צוות שיפעל לגיבוש תוכניות להתמודדות עם הסתה נגד חיילים חרדים.

בדברי הסבר נכתב: "צעירים חרדים רבים, אף אילו חפצו להצטרף לשורות צבא ההגנה לישראל, חשים כי הרחוב החרדי רואה בהתגייסות לצה"ל פעולה פסולה. זאת, תוך פרסום פשקווילים למיניהם היוצאים נגד גיוס לצה"ל כמו גם התבטאויות שונות של מנהגי הציבורים ואחרים הקוראים לנוער החרדי שלא להתגייס ומשמיצים נוער חרדי שבחר להתגייס".

חה"כ שרן השכל אמרה בשיחה עם 'כל הזמן': "אני חושבת שזה חמור, הקמפיין החדש .הוא מסית ופוגע בציבור שלם. אני חושבת שדווקא ברגעים כאלה יש חשיבות להצעת החוק החשובה שניסיתי להעביר לתוכנית פעולה נגד הסתה נגד חיילים. אנסה לקדם שוב לסייע לחיילים החרדים".

החוק עלה לדיון כבר בינואר לפני שנה, אך אז משרד המשפטים עיכב את החוק, ואמר כי הנושא לא יקודם בחוק אלא בדרכים אחרות, אלא ששנה חלפה מאז ומשרד המשפטים טרם הגיש תכנית פעולה בנידון.

השארת תגובה