אב חרדי לילד אוטיסט: "הבית שלי קורס, צריך דיור חוץ"

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון על מצבם של הילדים האוטיסטים, במהלך הדיון העלה אב חרדי את המצוקה של חוסר בדיור חוץ בתי למגזר החרדי. יו"ר הוועדה מרגי: "הטיפול לוקח בחסר"

ח"כ יעקב מרגי.      צילום: הכנסת
ח"כ יעקב מרגי. צילום: הכנסת

ועדת החינוך קיימה אתמול (ב') דיון מיוחד בנושא מצבם של התלמידים האוטיסטים במערכת החינוך המיוחד. בדיון השתתפו נציגי משרדי החינוך הבריאות והשירותים החברתיים. וארגונים ועמותות העוסקים בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.

במהלך הדיון אמר אבא לילד אוטיסט שלומד במוסד חרדי: "הבית שלי קורס. אנחנו כל הזמן עסוקים בטיפול בבננו בן ה-14. אנחנו מעוניינים בדיור חוץ ביתי גם כדי להכין אותו לחיים. הילדים הללו יגיעו לגיל 21, המכרזים צריכים לצאת ממשרד הרווחה לדיור חוץ ביתי בהתאם לביקוש, גם לתלמידים בחינוך החרדי ולא רק בחינוך הכללי".

ישראל רייסנר מנכ״ל עמותת שתילים אמר: "אני מברך את יו״ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי על כינוס הישיבה. אני מלמד כיום כ- 300 ילדים עם אוטיזם. התנאים שמשרד החינוך מספקים לנו לסייעת ועוזרת, הם ממש לא מספקים. על ילדים כאלו צריך צוותים רחבים וגדולים ומשמעותיים".

בתום הדיון אמר  יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי :"המענה הניתן על ידי האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך אינו תואם את ריבוי הצרכים של התלמידים האוטיסטים. בישראל קיים מחסור בהוסטלים לילדים אוטיסטים בפריסה ארצית".

ח"כ מרגי קרא למשרד החינוך להכין תכנית חדשה לתקינה בביה"ס, ולמשרד לשירותים חברתיים להגיש לוועדה דו"ח שיכלול את רשימת ההוסטלים בפריסה ארצית לתלמידים אוטיסטים בחלוקה לפי מגזרים. כמן כן להגיש לוועדה תכנית מקצועית לאוטיסטים עד גיל 21 ולשילובם בחיים נורמטיביים עד כמה שניתן.

השארת תגובה