דרעי פנה לנשיא אוקראינה: "כמו פרעות ת"ח ות"ט"

בעקבות התקיפה האנטישמית אמש באומן, פנה שר הפנים אריה דרעי במכתב דחוף לנשיא אוקראינה "התקרית האנטישמית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט; דורש להדק את השמירה על הציון הק'"

הוונדליזם באומן (צילום: הרב ישראל אלחדד)
הוונדליזם באומן (צילום: הרב ישראל אלחדד)

שר הפנים אריה דרעי שיגר אתמול (רביעי) מכתב בהול לנשיא אוקראינה מר פטרו פורשנקו, ובו דברי זעזוע קשים על המעשה המחריד שנעשה באישון לילה בציון הק' של רבי נחמן מברסלב באומן.

• גז מדמיע לעבר המתפללים וראש של חזיר על הציון

בפתח מכתבו כותב דרעי, "הזדעזעתי לגלות הבוקר על התקרית האנטישמית המחרידה… התקרית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט לחיים, כ-400 שנים מאוחר יותר על אדמת אוקראינה".

"האירועים האנטישמיים הינם פגיעה כנגד העם היהודי כולו, ומדינת ישראל רואה בחומרה רבה ולא תעבור לסדר היום", הוסיף.

דרעי פנה לנשיא ואמר: "אני קורא לך להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק בין העמים ולא לאפשר לאירוע הנ"ל לחמוק ללא עונש. אנו דורשים כי ייעשה כל שנדרש כדי לאתר את אותם פושעים אנטישמיים, להעמידם לדין ולגזור עליהם עונש כבד, כמו גם להדק את השמירה על האתר כדי לסכל כל פעולה דומה בעתיד. כמו כן אנחנו מבקשים לערב את מדינת ישראל בהליך החקירה, ולעדכן בכל מידע חדש אשר יצא לאור".

את מכתבו חתם: "כשר בממשלת ישראל אשר קמה מאפר השואה והפרעות נגד העם היהודי במשך אלפי שנים, עלינו לדאוג כי המראות הללו לא יחזרו, וכי נעשה הכל כדי לבער את הנגע המבחיל של אנטישמיות וגזענות מעל פני האדמה".

יצוין, כי אתמול טלפון דרעי לשגריר אוקראינה בישראל ומחה באזניו על התקרית. "אסור שהמוני המבקרים הפוקדים את הציון יחששו להגיע למקום", אמר.

תגובה אחת
  1. בקרב הנוסעים לאומן היו גילויים רבים של פריצות,הטרדה של מקומיות מתוך מחשבה גזענית ומפגרת שכולן זונות, התנהגות קולנית,גסה, מבזה ואף עבריינית בפרהסיה והעסקים בסביבות אומן ,מתוך מחשבה ששוחד קטן יחפה על הכול,הם כבר שנים בהתנהגותם המחפירה מוציאים את דיבת ישראל ויש רק לבתפלא שהתגובה כה בוששה להגיע.
    מן הראוי שדרעי יתנצל בפני תושבי אומן וסביבה ויעשה הכול להענשת הישראלים העוברים על חוקי אומן או על חוקי התנהגות סבירה בציבור .

השארת תגובה