ארגונים וותיקים בחינוך המיוחד מצטרפים ל'כנס המיוחד'

ההכנות ל'כנס המיוחד'  מבית 'קו עיתונות' ביוזמת והפקת' אימג' – קו מחשבה' נמצאות בעיצומן. ארגונים מהגדולים והוותיקים בתחום החינוך המיוחד במגזר החרדי, הודיעו על הצטרפותם ליוזמה. בין הארגונים: על"ה בניהולו של הרב יהודה מורמרשטיין ופתחיה בניהולו של הרב יצחק גולדקנופף

הכנס המיוחד
הכנס המיוחד

 

ההכנות ל'כנס המיוחד' שירכז את כל העוסקים בתחום החינוך המיוחד במגזר החרדי, נמשכות במלא העוצמה, ואל היוזמה הברוכה מצטרפים הארגונים הגדולים, הוותיקים והמובילים בתחום.

בין הארגונים המובילים שהצטרפו ל"כנס המיוחד", נמצאים גם שנים מהוותיקים בתחום הם על"ה בניהולו של הרב יהודה מורמרשטיין ופתחיה בניהולו של הרב יצחק גולדקנופף.

בשיחה עם שני המנהלים, שידם רב להם בתחום החינוך המיוחד במגזר החרדי, וכבר פועלים בנושא שנים רבות, הם מעלים על נס את חשיבות הכנס המקצועי.

"חשוב לנו להיות חלק מעשייה מקצועית ולעזור להעלות בשיח הציבורי את הדרישות שלנו מול מקבלי החלטות", הם אומרים.

הם מוסיפים כי כנס מקצועי בתחום זה היא הברקה שלא ברור איך לא חשבו על זה קודם… "הצוותים המקצועיים שלנו נערכים כבר לכנס במטרה אחת בלבד להמשיך את העשייה למען האוכלוסייה החלשה".

קצת על שני הארגונים, ששמם מוכר כמעט בכל בית במגזר, אבל לעיתים נדמה כי היקף הפעילות המיוחדת שלהם, לא זוכה לבמה הראויה כפי מידת העשייה.

"פתחיה" – פתחיה היא המערכת היחידה בעולם המחזיקה גנים לחינוך מיוחד בסמוך לגנים רגילים.

אלו ילדים שמבקרים בכיתות חינוך מיוחד רגילות ומקבלים שם את כל הטיפולים, הכיתות הרגילות המשלבות לצד כיתות אלו, מעניקות הרבה חוסן ועוצמה לילדי החינוך המיוחד לפי תכנית מיוחדת לכל ילד לפי רמתו.

בנוסף לכך משתלבים הילדים המיוחדים בתוך הכיתות הרגילות בתוכניות ההעשרה,  מסיבות יום הולדת וקבלת שבת. כשבמשך השנים רואים את ההבדלים וההצלחה של שיטת השילוב הייחודית.

בנוסף הרב גולדקנוף מציג מהפכה לחינוך מיוחד מבית שתילי אריה. תחת הכותרת "נותנים ג"ב למשפחה", ג"ב אלו ראשי התיבות "גרים ביחד".

בימים אלו עסוק הרב גודלקנוף בסיום הקמת פעילות חדשה במסגרת בית שתילי אריה. הפעילות תכלול יעוץ והכוונה בנושא חינוך מיוחד לגיל הרך, טיפול מקצועי לילדים לצד טיפול פסיכולוגי להורים לילדים מיוחדים.

שרות זה הוא נתבך נוסף במפעל החינוך האדיר של חינוך לגיל הרך מבית גני ילדים בית יעקב, פתחה ושתילי אריה.

השקת הפעילות החדשה תעשה בעשרה בטבת יום הפטירה של מייסד רשת גני ילדים בית יעקב הרב אריה גודלקנופף זצ"ל, כאשר הפעילות החדשה "נותנים גב למשפחה" תהיה לזכר הרבנית מלכה גודלקנוף ז"ל. בכך מוסיף הרב יצחק גודלקנוף ענף נוסף באילן החינוך הענק למען הגיל הרך.

"על"ה" –  רשת מרכזי על"ה הוקמה בשנת 1982 על-ידי הורים במטרה להוות בית חם ולתת מענה טיפולי ושיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה עם מורכבות רפואית.

על"ה מפעילה ברחבי הארץ ארבעה מרכזים שמעניקים טיפול מקצועי ליותר מ– 650 תינוקות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים. מרכזי עלה בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב פועלים בסטטוס מלכ”ר ומעניקים שירותים מעולים בתחומי הרפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות, שיקום, חינוך המיוחד ופעילויות הפנאי.

עמותת עלה הינה מובילה בישראל ובעולם בתחום טיפול, שיקום ואיכות חיים של אוכלוסיות עם מוגבלויות מורכבות מתוך אמונה כי לכל יחיד יש הזכות והאפשרות להשתתפות פעילה במארג החיים בהתאם לגילו ויכולתו, וכי לנו יש את החובה לאפשר השתתפות זו באמצעות שילוב מקצועיות בלתי מתפשרת  עם נשמה.

במרכזי עלה ברחבי הארץ מועסק צוות מקצועי עתיר מוניטין, ידע ייחודי והתמחות ספציפית בתחומים הנדרשים. הצוות כולל: מורות, גננות, סייעות שיקומיות, פיזיותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, הידרו-תרפיסטים, תזונאים, רופאים, אחיות, צוות פסיכו-סוציאלי ומטפלים רגשיים במוסיקה, אמנות ועוד. צוות עלה מתייחס לחניכיו בכבוד ובאהבה, ומטפל בהם במסירות לאורך שנים ארוכות, גם כאשר ההישגים הגדולים מתבטאים בצעדים קטנים של שינוי.

כל הפעילות מבוססת על אמונה חזקה ביכולותיהם של דיירי עלה להגיע להישגים, לתחושת סיפוק ולחיות חיים נוחים, איכותיים ומאושרים ככל האפשר. זאת תוך שמירה על כבודם העצמי, טיפוח אישיותם ושילובם במשפחה, בחברה, ובקהילה. הנהלת עלה מעודדת את בוגריה להיות חלק יצרני בחברה הישראלית. הם עוסקים, בין השאר, באומנות,  בהכנת מוצרי יודאיקה ופריטי נוי בעבודת יד, הנמכרים ליחידים, לארגונים ולחברות כשי עם ערך מוסף. כאשר כל ההכנסות מוקדשות לרווחת ילדי על"ה.

"כנס המיוחד" יגרום למהפכה בתחום החינוך המיוחד, ויהפוך לקורת הגג המרכזת את כל גורמי המקצוע המעניקים שירותים וטיפולים לילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות בציבור החרדי.

תגובה אחת
  1. בשיח סוד שילמו הרבה כסף ע"מ שיקפיצו את שמם ע"י אימג'

השארת תגובה