חה"כ הודה בחקירתו: "עבירות של הפרת אמונים"

חבר הכנסת באסל ראטס הודה בחקירתו כי הבריח טלפונים לאסירים ביטחונים בכלא, כך דווח הערב בחדשות 2. בסביבתו הכחישו וטענו כי ביקוריו היו במסגרת פעילות הומניטרית

ח"כ באסל גאטס. צילום: ערוץ הכנסת
ח"כ באסל גאטס. צילום: ערוץ הכנסת

מספר ימים לאחר הפרסום על הברחת הטלפונים על ידי חבר הכנסת באסל רטאס, היום הודה חבר הכנסת בחקירתו כי הוא אכן הבריח, זאת לאחר שעומת עם הראיות שהיו בידי המשטרה. ראטס, שבתחילה הכחיש את הטענות, ניסה להסביר את המניע וטען כי מדובר בפעילות הומניטרית עבור האסירים.

למרות הפרסום בחדשות 2 על דבר הודאתו, בסביבתו בחרו להכחיש וטענו כי חבר הכנסת "לא הודה בחקירתו היום כי העביר טלפונים ניידים, כפי שנטען בכתבה. ח"כ גטאס ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו".

חבר הכנסת הוסיף ואמר: "ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטרית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות". מהמשטרה נמסר בתום החקירה כי לגטאס מיוחסות "עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר – הכנסת חפץ אסור/מסוכן".

בעקבות הודאתו, קרא השר זאב אלקין "ליאיר לפיד, בוז'י הרצוג, ציפי לבני וזהבה גלאון, להצטרף ליוזמתנו להדיח אותו מהכנסת. אתם יודעים היטב שההליך המשפטי יקח בין שנה לשנתיים ולכן כל יום נוסף שבו באסל גאטס ממשיך לכהן בכנסת וליהנות ממשכורת, מעמד וחסינות, הוא עושה זאת רק בזכותכם. אמרתם שצריך לחכות לבירור העובדות, העובדות התבררו בעקבות הודאתו, אולי בכל זאת הגיע הזמן לשים לזה קץ, אין לכם קווים אדומים??".

השארת תגובה