המנהל הזמין את 'שוברים שתיקה' וזומן לשיחת בירור

משרד החינוך הוציא לאחרונה חוזר מנכ"ל בו הודגש כי אין להזמין ארגונים הפועלים לאיבוד הלגיטימציה של ארגונים ממלכתיים. מנהל תיכון בתל אביב הפר את ההוראה והזמין את אנשי 'שוברים שתיקה'. משרד החינוך הגיב: יזומן לבירור

שוברים שתיקה
שוברים שתיקה

בפעם הראשונה מאז הופץ חוזר המנכ"ל האוסר להזמין לעסוק בשיח חינוכי בנושאים שנויים במחלוקת, זימן משרד החינוך מנהל תיכון שהזמין את אנשי ארגון שוברים שתיקה להרצות בפני מורי בית הספר.

מנהל התיכון, רם כהן, הסביר בשבוע שעבר בטרם הזימון כי לדעתו זו חובה להזמין את אנשי הארגון "דווקא משום שמנסים להצר את מרחב הפעולה של בתי הספר ואת מרחב החשיבה והביטוי בתוך בתי הספר".

מנהל בית הספר הבהיר כי הוא אינו חושש מזימון לבירור במשרד. "אני פועל ברוח חוזר המנכ״ל, אני מעודד חשיבה, אני הופך את הלמידה לרלוונטית, אני מעלה סוגיות שנמצאות על סדר היום של החברה הישראלית, אני מטפל בשאלות אתיות וקונפליקטים ויש מקום לעודד שיח ביקורתי". מנהל המוסד אמר שהמפגש מיועד ראשית למורים, וכי הוזמנו אליו מורים ממוסדות חינוך שונים וכן פרחי הוראה". אלא שכאמור, השבוע לאחר ההרצאה שהתקיימה בבית הספר, קיבל המנהל זימון לשיחת בירור במשרד החינוך.

בארגון שוברים שתיקה מסרו כי "כמו הניסיונות הקודמים של בנט להלך אימים על אנשי חינוך גם הניסיון הזה של יכשל. רק בשבוע הבא אנחנו מתוכננים לפגוש מאות שמיניסטים במסגרות חינוכיות ברחבי הארץ. נמשיך לספר לתיכוניסטים ולאזרחי ישראל על מה חיילים נדרשים לעשות בשטחים בשליחות הממשלה".

השארת תגובה