הברדק הסורי: המורדים שרפו אוטובוסים לפינוי אזרחים

הברדק הסורי: לאחר שחודש הסכם פינוי הפצועים מחאלב, שרפו המורדים אוטובוסים שיועדו לפינוי אזרחים שיעים מכפרים במחוז אידליב. מומחים, היעד הבא של אסד – אידליב, לדבריהם, הפעם המערב יעצום עין לנוכח המתקפה

אזרח סורי על רקע הריסות העיר חאלב המופגזת
אזרח סורי על רקע הריסות העיר חאלב המופגזת

הברדק הסורי: לאחר שהפסקת האש בן המורדים לכוחות אסד קרסה ופינוי האזרחים והפצועים ממזרח חאלב הופסק, נכנסו היום (ראשון) אוטובוסים של הצלב האדום והמשיכו בפינוי לאחר שהמורדים השיגו הסכם פינוי חדש. עם זאת, המשך פינוי האזרחים מחאלב בסכנה, זאת אחרי שמורדים סורים תקפו ושרפו אוטובוסים שהיו בדרכם לפנות אזרחים שיעים מכפרים שנמצאים בידי המורדים במחוז אידליב, לשם מפונים אזרחי מזרח חאלב.

לפי דיווח בערץ הטלוויזיה אל-אחאריה, ערוץ התומך באסד, הרשויות במדינה נערכו לפנות כ-1,200 פצועים וחולים מהכפרים אל-פועה וכפריא, שני כפרים שיעים במחוז אידליב. במקביל, הרשויות התחייבו לפנות מספר דומה של חולים ופצועים ממזרח חאלב. אלא שכוחות מארגון ג'בהת פתח א-שאם (ג'בהת א-נוסרה לשעבר) תקפו והציתו כמה מהאוטובוסים שהיו בדרכם לשני הכפרים.

מוקדם יותר היום הודיע הצלב האדום כי הוא נערך להמשך הפינוי מחאלב, לאחר שהמורדים השיגו הסכם חדש, במקום זה שקרס ביום שישי בבוקר. "אנחנו נערכים לחידוש הפינויים ממזרח חאלב", הודיע דוברת הארגון אלודי שינדלר. לדבריה, אלפי אזרחים, בהם נשים, ילדים ופצועים רבים נותרו במובלעת המורדים במזרח העיר.

לבינתיים, מומחים לסוריה טוענים כי יעדו הבא של הנשיא הוא המחוז אידליב, אליו פונו המורדים ממזרח חאלב ומשאר העיירות והכפרים שכותרו על ידי כוחותיו של אסד בחסות הפצצות מטוסי חיל האוויר של רוסיה בשנה האחרונה.

המחוז שנשחב למעוז ארגון ג'בהת פתח א-שאם, זרוע של ארגון אל קעידה, קיבל בברכה את עשרות אלפי לוחמי ארגוני המורדים השונים, שפונו מהאזורים אחרים, ומספרם הרב במחוז עשוי להקשות על אסד. מאידך, עצם העובדה שהארגון העיקרי הוא זרוע של אל קעידה עשויה להשפיע על גישתן של מדינות המערב כלפי האזור, והערכה הרווחת היא שהן יעדיפו לעצום עין לנוכח מתקפה משמעותית על המחוז.

 

בשבוע שעבר נשאל אסד, "לאן פניך מועדות אחרי חאלב?", והשיב כי אידליב היא היעד הבא. "בבואנו להחליט באיזו עיר אנחנו נטפל בהמשך, אנחנו קודם בוחנים איזו עיר מכילה את מספר הטרוריסטים הגבוה ביותר ואיזו עיר מאפשרת למדינות אחרות לסייע לאותם טרוריסטים מבחינה לוגיסטית. כרגע, יש קשרים ישירים בין חאלב לבין אידליב בגלל נוכחות ג'בהת א-נוסרה בתוך אידליב ובפרברי חאלב", השיב אסד, אף מיהר להוסיף כי הדבר תלוי בבנות בריתו – איראן ורוסיה.

 

השארת תגובה