מזכ"ל האו"ם הודה: "האו"ם מוטה נגד ישראל"

לא שהיינו זקוקים לכך, אבל גם מזכ"ל האו"ם עצמו מודה כי האו"ם מוטה באופן בלתי פרופורציונלי נגד ישראל. שגריר ישראל בבאו"ם, בעשור כהונתו של באן קי מון, 8 החלטות נגד סוריה 223 נגד ישראל

באן קי מון
באן קי מון

לרגל סיום כהונתו של מזכ"ל האו"ם היוצא באן קי מון, הודה המזכ"ל בכנס מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם כי הארגון היה מוטה באופן בלתי פרופורציונלי נגד ישראל.

"במהלך העשור האחרון, טענתי כי אל לנו לקבל את היחס המוטה נגד ישראל מצד גופי האו"ם. בעשר השנים האחרונות היה מספר לא פרופורציונלי של החלטות, דו"חות ודיונים נגד ישראל", אמר באן בכנס.  לדבריו, "במקרים רבים, במקום לסייע לפלסטינים, מציאות זו מנעה מהאו"ם לבצע את תפקידו כראוי".

למרות דבריו, בחר המזכ"ל היוצא לתקוף בדבריו את חוק ההסדרה. הוא הזהיר כי אם החוק יקודם יהיו לו השלכות משפטיות על ישראל, "אני מפציר בישראל שתשקול מחדש את העברת החוק. לחוק יהיו השלכות משפטיות שליליות על ישראל שיקטינו באופן משמעותי את האפשרות לשלום בין ישראל והערבים".

בעקבות דבריו של באן, אמר דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, "המזכ״ל הודה באמת הברורה: הצביעות של האו״ם כלפי ישראל שברה שיאים בעשור האחרון. בתקופה זו האו״ם העביר 223 החלטות נגד ישראל ושמונה החלטות בלבד נגד סוריה שטובחת באזרחיה בשש השנים האחרונות – זוהי התגלמות האבסורד". דנון הוסיף כי הוא מביע תקווה כי המזכ"ל החדש שיכנס יפתח בדף חדש ביחסי ישראל והאו"ם.

השארת תגובה