ב-40 הצעירים המבטיחים של 'גלובס' – ישראל פרוש

ראש עיריית אלעד נבחר לאחר מ-40 הצעירים המבטיחים של העיתון הכלכלי 'גלובס'. פרוש התראיין לעיתון וסיפר על חייו הפוליטים, בין היתר התייחס לעובדה כי החל להנהיג בעיר טקסים ממלכתיים. חרדי נוסף שנבחר, שלשום לפידות, חסיד חב"ד שמכהן כמנכ"ל אי.די.בי

 ראש העיר אלעד ישראל פרוש
ראש העיר אלעד ישראל פרוש

מפתיע: עיתון גלובס בחר היום (חמישי) בראש עיריית אלעד ישראל פרוש לאחד מהארבעים הצעירים המבטיחים לשנת 2016.

העיתונאי דרור פויר, שכתב את הפרופיל על פרוש, מתאר אותו במילים הבאות: "פרוש בן ה-36 נשוי  + 6 (הגדול בן 12, הקטנה בת עשרה חודשים), מתגורר באלעד השכלה: למד בישיבת סלבודקה בבני ברק ובישיבתו של הרב יצחק דוב קופלמן בלוצרן שבשוויץ".

פויר ממשיך, "ישראל פרוש לא אשם. את העסקנות, את השליחות ואת החיים הציבורים הוא ספג בגנים יותר מאשר בחר. אביו מאיר פרוש הוא חבר כנסת, סבו מנחם היה גם הוא ח"כ וסגן שר שכיהן בעשר כנסות, כך גם אבי-סבו משה פרוש – והשושלת נמשכת לאחור עד שבעה או שמונה דורות. בבחירות לכנסת ישראל השנייה (1951) אף הופיעו שני פרושים (משה ומנחם) ברשימת אגודת ישראל. שם המשפחה המקורי, מספר פרוש, הוא בכלל פלדמן. אבל אי-אז, ראש המשפחה לפני כך וכך דורות הכין את עצמו לעלייה לארץ הקודש בסדרת צומות ותעניות – והשם שונה לפרוש".

פויר מתאר את הראיון שערך עם ראש העיר הצעיר: "פרוש, איש עדין וגדל מידות, אמנם טוען שהוא בכלל לא רצה בזה ושכל רצונו היה ללמוד בישיבה – אבל למשפחה, למפלגה ולגנטיקה היו תוכניות אחרות בשבילו. הוא שירת ביחידה לזיהוי חללים ובקצין העיר ("גירדתי אנשים עם שפכטלים בפיגועים", הוא אומר ומראה בגאווה תעודת הצטיינות שתלויה על הקיר בלשכתו), ואחרי שחרורו החל בפעילות ציבורית. "הם לא חלמו שאלך לפוליטיקה", הוא מתייחס למשפחתו. "למדתי, חמי החזיק אותי כלכלית, עד שיום אחד חבר נכנס לכלא, והבנתי שיש ציבור שלנו בכלא, וצריך ללכת לשם".

גם על פעילותו ההתנדבותית של פרוש, פעילות פחות ידועה של פרוש נכתב, "הוא הקים עמותה בשם "חיים לנפש", שעזרה לאסירים וגם לחולים סופניים ותשושי נפש, מה שעזר מאוד להעלות את המודעת למחלות נפש במגזר החרדי – "בחברה שלנו זה היה פיל בחדר. הייתי מכור לדבר הזה. זו הייתה העסקנות שלי", אומר פרוש, "אשתי הייתה הורגת אותי, כל החגים הייתי בבתי כלא".

לשאלה מתי חשב על פוליטיקה, השיב: "לא חלמתי על פוליטיקה, עד שיום אחד כתבו לסבא שלי שצריך עזרה באלעד, ופשוט שלחו אותי הנה".

פויר מתאר את ההיסטוריה הפוליטית של פרוש: "זה היה בשנת 2008 (פרוש הוא יליד 1980) כשמאחוריו ותק פוליטי מסוים: בגיל 26 כבר שימש כמנכ"ל אגודת ישראל בירושלים. פרוש נבחר לכהן כסגן ראש עיריית אלעד, כנציג החסידים".

ב'גלובס' מתארים את מערכת הבחירות הסוערת שעברה על העיר, בסיומה נבחר ישראל פרוש לראשות העיר: "באוקטובר 2013 ניצח אחרי מערכת בחירות סוערת את מועמד ש"ס ונבחר לראש העיר בגיל 33. הוא קיבל עיר בגירעון של עשרות מיליוני שקלים עם חשב מלווה, פיטר והחליף את כל צמרת העירייה, ויצא למלחמה על האיזון התקציבי של העיר: מתרומות ועד להשגת מקורות הכנסה (כמו ארנונה מסחרית) – ונראה שהוא בדרך הנכונה".

בהמשך הכתבה מציין פויר את יחסו של ראש העיר לנוער נושר, "לא צריך להתעלם ולא צריך לטאטא את הדברים", וכן, את מצב הניקיון בעיר, "העיר נקייה ומטופחת משמעותית יותר מערים חרדיות אחרות". כמו כן מציינים את הבריכה אותה מתכנן פרוש בעיר.

גם הסוגיה הנפיצה של טקסים רשמיים בעיר החרדית עולה על השולחן. פרוש סיפר כי "לא אהבו את זה כל-כך הרבנים והחרדים, היו הפגנות, אבל ברוך השם, תיראה עשרות אלפים באים". הוא התייחס גם לעובדה כי אייל יפרח, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, היה תושב העיר "זה מאוד גיבש את העיר ומחק הבדלים בין דתיים לאומיים לחרדים".

ומה התחביבים של פרוש, "אני אוהב ללכת לשמח. למדתי לנגן גיטרה, זה עוזר לי להתקרב לילדים". בהמשך עובר הכתב לתאר את סודו יומו העמוס של ראש העיר, שמתחיל ב-6:30 ומסתיים הרבה אחרי חצות, כשהוא יושב עם הנוער הנושר בעיר, "תמיד התחברתי לאנשים הלא נורמטיביים. גם באירועים אני יושב עם האנשים באולם ולא עם המכובדים, אתה צריך לראות אותי קופץ עם הילדים בשמחות. כזה אני".

מלבד פרוש, גם שלום לפידות, חסיד חב"ד נבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים. לפידות, חסיד חב"ד בן 37 מכהן כמנכ"ל אי.די. בי. עם זאת, בגלובס נכתב, כי "לפידות מתויג בישראל כ"חרדי", ועל כן סופג את כל הסטיגמות שישראלים נוהגים להדביק לחרדים. אבל בסביבתו אומרים כי הוא אינדיבידואליסט בנשמתו ורחוק ב-180 מעלות מהעמדות הרווחות בציבור החרדי, אם זה בענייני הצבא ואם בסוגיות אחרות. ובכלל, הוא מרגיש שהמילה "חרדי" לא מדברת אליו, כי "הוא לא מרגיש חרד משום דבר, ולו היה איש של חרדות, הוא לא היה באי.די.בי".

תגובה אחת
  1. שקרים. העיר מטונפת, האוטובוסים סותמים את העיר, פקקים בלי סוף, מקוואות לא מתוחזקים ברמה של מעברה, שיתוף פעולה עםהמתייונים להכנסת רוחות זרות לתלמודי התורה ובתי בספר החרדיים.. איפה האדמ"ור שלו ?..

השארת תגובה