עיריית חולון תקפה ח"כ מהליכוד שתמך בחרדים

בעקבות הפרסום ב'כל הזמן' על התייצבותו של ח"כ מיקי זוהר לימין החינוך החרדי בעיר, עולה עיריית חולון למתקפה: "עוד בטרם הדיון הוא קבע שעיריית חולון מפלה בין תלמידים" • ח"כ זוהר בתגובה: "העירייה בוחרת להוסיף חטא על פשע ולהכפיש"

מצוקת ילדי החינוך החרדי בחולון הועלתה על סדר היום הציבורי בדיון סוער שנערך בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בכנסת. אל הוועדה הגיעו הורים לתלמידי תלמוד תורה 'בני מנחם' בעיר, ותינו את מצבם הבלתי אפשרי, את התנאים הירודים, את המבנה הלא ראוי ועוד שלל מחדלים ותת תנאים איתם נאלצים ילדיהם להתמודד מדי יום.

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר שנחרד מהעדויות ובדק את הסוגיה הגיב בתקיפות וטען כי "עיריית חולון מקפחת את הציבור הדתי-חרדי במטרה לדחוק את רגליו מהעיר". הוא הורה לעירייה לתקן את הליקויים, ודרש לזמן דיון חוזר לאחר מעקב מדוקדק ומילוי הצרכים שהועלו.

אלא שמסתבר כי בכך לא נגמרה הסאגה. בעיריית חולון מסרבים לקבל את הדברים ולהשלים עם הטענות, ובוחרים לצאת בהתקפה על ח"כ זוהר ולהציג את המאבק כנגוע באינטרסים. בתגובת העירייה ל'כל הזמן' נאמר: "צר לנו שגורמים אינטרסנטים פועלים על מנת להכפיש ולגדף את המערכת החולונית, שעושה הכל על מנת להיטיב עם תלמידיה. עצם הדיון ב'ועדה לשוויון חלוקתי וצדק חברתי' התקיים על בסיס תלונות של אישים אינטרסנטים אלו מבלי לערוך בדיקה מקדימה לדיון. זאת ועוד, נראה כי ליו"ר הועדה, ח"כ מיקי זוהר, לא היו הכלים ו/או הרצון לבדוק ולאמת את התלונות ועוד בטרם הדיון הוא קבע שעיריית חולון מפלה בין תלמידים".

העירייה שוטחת את דעתה בסוגית הת"ת: "לגופן של התלונות הנוגעות לבית ספר 'בני מנחם' – במסגרת העברתו של בית הספר מהחינוך המוכש"ר לחינוך הממלכתי חרדי, פעלה העירייה ללא דופי והכלילה את בית הספר בכל ההטבות שניתנות לכלל תלמידיה, ביניהם: העירייה מעסיקה את עובדי המשק (אב בית ומזכירה), עובדי ההוראה מועסקים ישירות על-ידי משרד החינוך, הוכנה פרוגרמה תכנונית לבינוי כאשר הערכה שהבינוי יחל תוך חצי שנה, העירייה העבירה את בית הספר ממבנה צר וקטן למבנה רחב ידיים, יש חברה חיצונית שעובדת "פר קריאה' לתיקון כל תלונה שמתקבלת מבית הספר, ניקיון בית הספר נעשה באמצעות חברה חיצונית שמועסקת על-ידי העירייה, בית הספר מקבל הקצבה 'פר תלמיד', התלמידים מוסעים לבית הספר באמצעות הסעות, העירייה הכניסה לבית הספר את תכנית 'קרב' בנוסף לתכניות פדגוגיות נוספות".

במענה לפניית 'כל הזמן', הגיב ח"כ מיקי זוהר: "צר לי שעיריית חולון בוחרת להוסיף חטא על פשע ולהכפיש את פעילות הוועדה במקום לעשות מעשה ולהפסיק את אפליית תלמידי בית הספר בני מנחם. טוב תעשה עיריית חולון אם תחל באופן מיידי בשיפוץ מבנה בית הספר ותהפוך אותו למבנה ראוי ללימודים על מנת שגם תלמידים אלה יזכו לחינוך ראוי כמו שאר ילדי העיר המתגאה בכותרת 'עיר הילדים'".

3 תגובות
  1. הנהלת עיריית חולון שכחה את מהות תפקידה וסדרי העדיפויות שלה מעוותים !
    תקראו את דוח מבקר המדינה ותבינו היטב לאן כספי הציבור מנותבים. זה מקומם לקרוא את תשובת העיריה שכן בשנה וחצי האחרונות טיפלתי במסגרת המשמר החברתי חולון בלמעלה מ-100 גני עיריה מוזנחים ועם דו"חות ביקורת של משרד הבריאות.

  2. האם חבר הכנסת הנכבד בכלל ביקר בבית הספר ? האם הוא יודע במה מדובר ? או שמא חבר הכנסת הסתפק בסיפורים יד שנייה שהוא שמע מאחד ממפעיליו הפוליטיים ?

  3. העיריה מפלה.וזו עובדה.

השארת תגובה