השוטרים יגיעו בלי נשק: במשטרה נערכים לפינוי

בין אם תיתכן דחיה במועד פינוי עמונה ובין אם לא: במשטרה נחושים למנוע מ'מראות עמונה 2006' לחזור על עצמם – בימים האחרונים פיקד המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך שכבר אישר את פקודת המבצע, בשלושה אימונים גדולים שנערכו לקראת הפינוי הצפוי.

פינוי מתיישבים
פינוי מתיישבים

בין אם ידחה מועד הפינוי ובין אם יוותר על כנו, במועד המקורי שקבע בית המשפט (25 בדצמבר), במשטרה ובצה"ל נערכים לקראת הפינוי הצפוי במגוון תרחישים. מתוך מטרה להתרחק ככל הניתן מתמונות הדם והאלימות שכיכבו במהלך הפינוי הקודם שאירע בעמונה לפני כעשור בעידן ממשלת אולמרט.

בימים האחרונים, נערכו 3 אימונים גדולים בהם נטלו חלק מאות השוטרים האמורים לקחת חלק בהליך הפינוי, כאשר מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך פיקד באופן אישי על ההכנות, במידה והכל יתנהל כמתוכנן הרי שמבצע "גן נעול" ייצא לדרך כאשר 1000 שוטרים יחולקו למספר קבוצות, שלכל אחת מהם תוגדר מטלה אותה יהיה עליה לבצע בשטח במהלך הפינוי.

במקביל, התוכנית היא כי לכל מפונה יוצמדו 4 שוטרים שילוו את הליך פינויו מהבית עד להעלאה לרכב הפינוי. במידה ויתקלו השוטרים במפגינים או באלימות, תוזעק עד מהרה תיגבורת מכח נוסף שיעמוד הכן בחפ"ק שיוקם בכניסה ליישוב.

השוטרים שישתתפו בהליך הפינוי יהיו נטולי נשק, זאת כלקח מהפינוי הקודם, במקביל בצמרת הפיקוד של המשטרה ישאפו כי לכל שוטר שישתתף בהליך, תוגדר משימה. כך שלא יהיה בשטח שוטר שתפקדו לא יוגדר מראש, זאת כהפקת לקחים מהפינוי הקודם בו שוטרים נטלו יוזמות פרטיות, ובכך הביאו לליבוי היצרים והקשו על הליך הפינוי.

בנוסף, לכל אורך המבצע מתפקידו של צה"ל במערך יהיה לתת מענה ולאבטח את האזור לבל יהינו פלסטינים לנצל את המצב הרגיש ואת חוסר תשומת הלב לביצוע פעילות חבלנית עויינת.

במקביל, יחולקו בימים שלפני הפינוי כ-200 צווי הרחקה לפעילי ימין שיוגדרו על ידי המשטרה כמסוכנים, או ככאלו שבידם לשלהב את הרוחות בקרב המפונים, כאשר בקרב גורמי הביטחון נשקלת האפשרות לעצור למשך זמן המבצע כ-20 פעילי ימין המוגדרים כמי שנוכחותם בסביבה עלולה לשלהב את הרוחות ולהקשות על הפינוי.

 

 

השארת תגובה