ביתר זכרה את יו"ר 'דגל התורה' בעיר בחלוקת מלגות

במוצ"ש נערך מעמד "כבוד התורה" בחלוקת מלגות למאות אברכים ובחורי ישיבות מצטיינים אשר העלו על הכתב חבורות וחידושי תורה במסגרת "קרן ישראל" אשר הוקמה ע"ש הרב ישראל אייזנשטרק זצ"ל חבר עיריית ביתר עילית ויו"ר "דגל התורה" בעיר, ממניחי היסודות להקמתם ולהתפתחותם של קהילות בני התורה בעיר

חלוקת התעודות
חלוקת התעודות

במעמד רב רושם בראשות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר, ראשי ישיבות, רבני העיר, חברי בית הדין ראשי הכוללים ומאות אברכים ובחורי ישיבות, התקיים במוצ"ש פרשת "חיי שרה" מעמד "כבוד התורה" בחלוקת מלגות למאות אברכים ובחורי ישיבות מצטיינים אשר העלו על הכתב חבורות וחידושי תורה במסגרת "קרן ישראל" אשר הוקמה ע"ש הרב ישראל אייזנשטרק זצ"ל חבר עיריית ביתר עילית ויו"ר "דגל התורה" בעיר, ממניחי היסודות להקמתם ולהתפתחותם של קהילות בני התורה בעיר.

ביוזמת יו"ר סיעת דגל התורה ומ"מ ראש העיר הרב יצחק רביץ ובסיועו של ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, הוכרז במהלך הקיץ האחרון על היוזמה לעידוד כתיבת חידו"ת לאברכים, בחורי ישיבות גדולות וישיבות קטנות במסגרת "'קרן ישראל". הקרן העמידה מילגות כספיות גבוהות לעידוד כתיבת חידושי התורה לאברכים ובחורים, וכן פרסים לכלל כותבי החידו"ת.

לחברי ועדת הבודקים הרבנים הגאונים רבי ישי אלפנביין שליט"א ר"מ "מעשה חייא", רבי מאיר הלפרין שליט"א ר"מ בישיבת "עטרת שלמה", רבי טוביה בן דוד שליט"א ראש כולל "אור דוד", רבי אבישי קליין שליט"א ר"מ בישיבת "תורת יחיאל", הוגשו מאות חבורות ע"י טובי האברכים ובחורי הישיבות.

במוצאי שבת פרשת "חיי שרה" התקיים בהיכל האודיטוריום העירוני מעמד "כבוד התורה", במהלכו הוכרז על שלושת מחברי החבורות המצטיינים מקרב האברכים וכן על שלושת מחברי החבורות המצטיינים מקרב בחורי הישיבות.

את הכנס פתח והנחה מ"מ ראש העיר הרב יצחק רביץ אשר הודה לקב"ה שזיכנו להגדיל ולרומם את קרנם של עמלי התורה וציין כי זו זכות גדולה לעירייה לעמוד לימין קרן חשובה זו. בדבריו העלה את זכרו של הרה"ג ר' ישראל אייזנשטרק זצ"ל שלזכרו הוקמה הקרן, וציין שהעיר כולה חייבת לו את קיומה הרוחני. כן ציין כי בכוונת העירייה להמשיך לסייע ולעמוד לימין קהילות בני התורה ובחורי הישיבות בעיר ולשים את כבודם של עמלי התורה בראש סדר העדיפויות. כמו"כ הודה לראה"ע הרב מאיר רובינשטיין שדלתו פתוחה לצרכי קהילות בני התורה ובחורי הישיבות , וכן להרב ישראל גולומב חבר הנהלת דגל התורה ומנכ"ל רשת הגנים על פועלו הרב למען ציבור בני התורה בעיר .

בהתרגשות רבה ובשירה קיבל הקהל הרב את פניהם של חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, ועמו הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר אשר רבים מתלמידיהם תושבי העיר.

הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א הביא מדבריו של מרן הגאון רבי ראובן גרוזובסקי זצוק"ל כי חידושי התורה הינם בבחינת "תורת חיים המתחדשת בכל יום" וכי מי שאינו מחדש בכל יום עלול הוא ליבול מכיוון שאסור לעמוד באותו מקום, כמו שמובא שהלומד בישיבה ואינו מחדש ישיבתו לבטלה, ומי שכותב את מה שמחדש הוא קונה קניין בדברים נצחיים. כמו כן ציין לשבח את בחורי הישיבות מביתר עילית שהינם מחבחירי עולם הישיבות בישיבות כולם, וכן שיבח את ראש העיר וממלא מקומו אשר פועלים רבות יחדיו להרבות את קול התורה בעיר ולרומם את קרנם של בני הישיבות .

אחריו נשא דברים ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א אשר עמד על חשיבות העמל והיגיעה ובעיקר בכתיבת חידושי תורה כמובא בחז"ל שכל אדם מקבל כמות של חידושים שיכול לחדש בחייו ואברהם אבינו שכתוב עליו "ואברהם זקן בא בימים", ניצל את כל כוחותיו עד תום וכל חידוש היה נקנה אצלו בקניין נצחי, והוסיף שצריך להוריד דמעות על כך שנוכל לחדש דברי תורה, ובסיום דבריו נתן כמה עצות מעשיות בדרך לליבון סוגיא וכתיבת חידו"ת.

המרא דאתרא הגר"י טופיק שליט"א האריך במעלת כתיבת חידו"ת ע"ג הכתב שכל חידוש וחידוש מוסיף כתרים לכתרה של תורה והופך את הכותב לחפצא של תורה, כמו כן ציין בהתרגשות את הכמות הגדולה של כותבי החידושים, דבר שמפאר ומרומם את העיר . כן הודה נרגשות למ"מ ראש העיר הרב יצחק רביץ על פעלו הרב למען בני התורה ובפרט על היוזמה הברוכה של כתיבת חידו"ת ע"י בני התורה .

ראה"ע הרב מאיר רובינשטיין ציין בדבריו כי הציב בראש סדרי העדיפויות את צרכיהם של עמלי התורה, וציין לשבח את האברכים והבחורים שעמלו וטרחו לחדש חידו"ת, כן ציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה עם סיעת דגל התורה בראשות ממלא מקומו הרב יצחק רביץ במכלול הנושאים העירוניים לטובת בני התורה וקהילותיהם. כמו"כ ציין את תרומתו החשובה של הרב ישראל איזנשטרק זצ"ל, לענייניה הרוחניים של העיר.

כן נשאו דברים חבר הבד"צ הגרמ"ש אויערבאך שליט"א רב שכונת הדקל, חבר הבד"צ הגר"צ ברוורמן שליט"א, הגרמ"ד אדלר שליט"א רב קהילות בני התורה בשכונות הגפן והתמר, חבר הבד"צ הגר"י מעלם שליט"א רב שכונת הגפן, הגר"ח מן ההר שליט"א ראש הישיבה הגדולה רמות – ביתר עילית והרה"ג ישי אלפנביין שליט"א בשם חברי ועדת הבודקים.

את האירוע הנעימו חזנים מקרב תושבי העיר, הרב אברהם ברנהולץ והרב בנימין פרנקל.

בהתרגשות רבה הוכרזו שמות הזוכים מקרב האברכים הרה"ג ר' חיים הילביץ שליט"א, הרה"ג ר' חיים בנדיקט שליט"א והרה"ג ר' משה דוד שליט"א, וכן שמות הזוכים מקרב הבחורים הבה"ח אברהם קורן הי"ו תלמיד ישיבת "חברון", הבה"ח יהודה חמוי הי"ו תלמיד ישיבת "קול יעקב" והבה"ח ישראל מאיר ראה הי"ו תלמיד ישיבת "עטרת שלמה" ביתר .

בסיום המעמד הודיע הרב רביץ כי בכוונתו להמשיך ולהגדיל גם בשנים הבאות את "קרן ישראל" לעידוד האברכים ובחורי הישיבות להעלות על הכתב את פרי עמלם.

במעמד השתתפו הגר"י פרידמן שליט"א ראש ישיבת "ברכת מרדכי", הגר"ר פרצוביץ שליט"א ראש כולל ישיבת מיר ביתר עילית, הגר"א שטרן שליט"א רב קהילת "אהל תורה", הגר"צ פלדהיים שליט"א ר"מ הישיבה הגדולה ביתר עילית, הגר"י פישר שליט"א רו"כ קהילת "בני תורה", הגרח"פ גרינוולד שליט"א רו"כ ישיבת הר"ן ביתר עילית, הגר"א בוטרמן שליט"א חבר ביה"ד ביתר עילית, הגר"א ארלנגר שליט"א, ראש ישיבת "מדרש יחיאל", הגר"א דויטש שליט"א רו"כ יששכר באהליך, הגר"מ שציגל שליט"א משגיח דישיבת עטרת שלמה ביתר, הגר"ש שרייבר ראש ישיבת יסודות, הגר"ש מוצרי שליט"א דומ"צ בביתר עילית, הגר"מ הלפרין שליט"א ר"מ בישיבת עטרת שלמה, הגר"י אלפנביין ר"מ דמעשה חייא, הגר"ט בן דוד רו"כ אור דוד, הגר"א קליין ר"מ ישיבת מדרש יחיאל, הגר"א מזוז שליט"א ראש ישיבת "שערי דעת", הגר"ש מנס שליט"א ראש ישיבת כנסת יונה, הגרי"מ סיטון שליט"א רו"כ "אהל בת שבע".

תגובה אחת
  1. מעמד עלוב כמו שצא"י היו עושים לפני 30 שנה. אז זה עוד היה יפה.

השארת תגובה