לקראת חוק ההסדרה: נתניהו ובנט ייפגשו הערב

בצל המחלוקת על חוק ההסדרה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ייפגשו הערב לקראת העברת החוק בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב, השר בנט: "אנו מצפים כי החוק יעבור במלואו כמתחייב מההסכם הקואליציוני"

נתניהו ונפתלי בנט. צילום: הכנסת
נתניהו ונפתלי בנט. צילום: הכנסת

בצל המחלוקת: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ייפגשו הערב לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק ההסדרה ביום שני.

השניים ינסו לגבש מתווה מוסכם לאור התנגדותו של שר האוצר משה כחלון לתמוך בחוק במתכונתו הנוכחית והתעקשותם של חברי הבית היהודי שלא להעלות את החוק ללא מציאת פתרון מיידי למאחז עמונה.

מוקדם יותר דווח ב'חדשות 2' כי המשבר הפוליטי סביב חוק ההסדרה הסתיים. אחרי שבבית היהודי יוותרו על סעיף 7 המחיל את החוק רטרואקטיבית וזה יאפשר לסיעת 'כולנו' לתמוך בחוק.

כתבת 'חדשות 2' רינה מצליח חשפה כי בבית היהודי מתכוונים לוותר על הכללת עמונה בחוק ההסדרה. ביום רביעי עברה הצעת חוק ההסדרה לקראת הכנתה לקריאה ראשונה. אפשרות אחת הכוללת את סעיף 7, לפיו החוק יחול רטרואקטיבית ולמעשה יכלול גם את עמונה, ובלעדיו.

הסיבה לכפילות היא משה כחלון ומפלגתו, שמתנגדים לפגיעה בבית המשפט ורואים בסעיף סוג של עקיפת בג"צ.

אלא שהשר נפתלי בנט הכחיש את הפרסום בציוץ ברשת בדקות האחורנות כתב בנט: "‏בניגוד לפרסום, אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו״ש ובעמונה, אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני".

השארת תגובה