סערה: מי הדליף את תמלילי חקירת שרה נתניהו?

תמלילי חקירתה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו פורסמו בחדשות 2 ועוררו סערה. רה"מ טען כי מדובר בתמלילים מזוייפים ושיקריים. ח"כ רוזנטל צייץ כי לדעתו מקורבי נתניהו הדליפו אותם ופרקליטיה של שרה הגישו הערב תלונה בנושא ליועמ"ש ולמח"ש

בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

חקירת שרה נתניהו: ביום חמישי נחקרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, כהשלמת חקירה שדרשה הפרקליטות בפרשת מעונות ראש הממשלה, לאחר שהמשטרה המליצה על העמדתה לדין.

בחדשות 2 נחשפו אמש תמלילים מהחקירה, ועוררו סערה. ראש הממשלה טען בתגובה רשמית כי מדובר בתמלילים מזוייפים ועורכי דינה של שרה הגישו הערב תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולמח"ש. מנגד נשמעו טענות במערכת הפוליטית כי ההדלפות מגיעות מצד מקורבי ראש הממשלה.

אלה חילופי הדברים בנוגע למטפלת של אביה, כפי שנחשפו בחדשות 2:

חוקר: למרות שאביך המנוח, שמואל בן-ארצי ז"ל, היה זכאי וקיבל מטפלת מטעם ובמימון הביטוח הלאומי – את הכרחת עובדת בבית ראש-הממשלה בשם גלינה לטפל בו.
שרה: לא נכון. כאשר העובדת מהביטוח הלאומי הייתה יוצאת לחופשה, בקשתי מגלינה להחליף אותה.
חוקר: כפית עליה לישון לידו במקום בחדרה שלה או לנסוע לביתה שלה.
שרה: כשהיא הייתה נשארת למשמרת לילה, הייתי אומרת לה, תישני בקומה של אבא.
חוקר: לעובדת אחרת בשם סווטלנה שלמת 2000 שקלים מכספי המדינה.
שרה: סווטלנה עבדה אצלנו וסיימה את עבודתה. היא הייתה מאד נאמנה. קראתי לה לחזור לטפל באבא ושילמתי לה באופן אישי מכספים שקיבלנו מהביטוח הלאומי. שילמתי לה עבור שלושה ימי עבודה 1150 שקלים ועוד 150 שקלים עבור נסיעות, שזה תעריף הביטוח הלאומי.
חוקר: ועוד 2000 שקלים.
שרה: עזרא סיידוף רצה לצ'פר אותה. היא הייתה חרוצה והיא באה במיוחד.
חוקר: סיידוף צ'יפר אותה מכספי מדינה, לא מכספכם שלכם ולא מכיסו שלו, את ידעת זאת.
שרה: לא ידעתי. תשאלו את סיידוף.

חילופי הדברים שנגעו לאורחים בבית ראש הממשלה:

חוקר: את יודעת היטב שכאשר אתם מארחים אורחים ישראלים רשמיים את זכאית ל-218 שקלים לאדם. אורחים מחו"ל 300 שקלים לאדם. את נהגת לדווח על אורחים ישראלים כאורחים מחו"ל.
שרה: לא נכון. וגם הקייטרינג של 218 שקלים מביאים חמגשיות עם שניצל קר.
חוקר: וכאשר היו מוזמנים, למשל, ארבעה אורחים, נהגת לדווח על שמונה או יותר.
שרה: לא נכון. וחוץ מזה שאם הייתי אומרת מעט אנשים, הקייטרינג לא רצו לבוא, לא משתלם להם.
חוקר: ונהגת להזמין קייטרינג גם לארוחות משפחתיות כאילו היו אורחים. הרי יש לך בבית מבשלת על חשבון המדינה.
שרה: היא בחורה נפלאה. קוראים לה עופרה. היא באמת בחורה נהדרת אבל היא עובדת כללית – היא לא יודעת לבשל.

החוקרים שאלו גם על החשמלאי אבי פחימה, שנחשד כי הוציא חשבונות פיקטיבות על עבודות בבית ראש הממשלה.

חוקר: אבי פחימה ביצע אצלכם בקיסריה תיקונים ביום כיפור?
שרה: לא! מה פתאום!
חוקר: איך את מסבירה את הקבלה הזו?
שרה: אבי פחימה עשה לנו עבודות ותיקונים בין החודשים מאי עד ספטמבר 2009. אחר כך אמרו לנו שאסור היה לנו לקבל ממנו שירותים בתקופה הזו כי הוא כאילו חבר ליכוד וכאילו חבר שלנו. היה צריך לשלם לו – הוא עבד הרבה – אז עזרא סיידוף שילם לו וביקש ממנו קבלות מחודש ספטמבר והלאה, אז הוא רשם סתם תאריכים ולא שם לב שאחד מהם נפל על יום כיפור.

 

ראש הממשלה אמר בתגובה: "הדלפת התמלילים המזויפים מחקירת הגברת נתניהו חמורה משני טעמים: ראשית, הציטוטים שמיוחסים לגברת נתניהו הם שקריים ומעוותים, לרבות הדברים שמתייחסים כביכול לסיידוף ופחימה, שלא נאמרו על ידי הגברת נתניהו. הציטוטים המזויפים שהושמו בפיה בהדלפה זו הם שקר מוחלט. דבריה האמתיים של הגברת נתניהו הוקלטו ותועדו בחקירה וניתנים להוכחה מוחלטת. יש לבדוק לאלתר מי הוציא לתקשורת תמלול שקרי ומדוע. שנית, הדלפה של תמלילי חקירה – אפילו מזויפים – היא פעולה עבריינית של שיבוש חקירה וגם אותה יש לבדוק לאלתר".

מנגד ח"כ מיקי רוזנטל צייץ בטוויטר: "יש לי חשד שאת 'תמלילי החקירה' של שרה נתניהו הדליפו מקורבי ראש הממשלה. כך אפשר יהיה להסתער על החוקרים" רוזנטל הוסיף: "מאוד לא ראוי בעיני אם המקור הוא במשטרה"

ח"כ יאיר לפיד צייץ: "ההדלפות מחקירת שרה נתניהו לא ראויות ולא הוגנות".

כאמור, במוצאי השבת הגישו עורכי דינה של שרה נתניהו, יוסי כהן ועמית חדד תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולמח"ש. לפי התלונה, זויפו פרוטוקולים, הודלפו שקרים, שובשו הליכי חקירה וחל ניסיון להדחת עדים.

 

השארת תגובה