מדוע העיתונאים החרדים מודרים מטיסות הנשיא?

האם נשיא המדינה ראובן ריבלין מדיר עיתונאים חרדים מטיסותיו סביב הגלובוס? בדיקת 'כל הזמן' מול מערכות עיתונאים בציבור החילוני והחרדי מעלה, כי בעוד העיתונאים החילונים מוזמנים לטיסות הנשיא, החרדים מודרים. בית הנשיא: "פונים לכל מערכות התקשורת"

ריבלין טיסה (מארק ניימן לע"מ)
ריבלין טיסה (מארק ניימן לע"מ)

בדיקת 'כל הזמן': האם נשיא המדינה מדיר את העיתונאים החרדים מטיסותיו?  מאז כניסתו של ראובן ריבלין לתפקיד הנשיאות הפסיקו העיתונאים החרדים לקבל הזמנות להשתתף בטיסות הנשיא, זאת בשונה מתקופת הנשיא הקודם, שמעון פרס, אז נשלחה הזמנה להשתתף במסע לחו"ל גם לעיתונאים החרדים.

מדובר בנוהל הזמנה קבוע, לפיו מיד לאחר פרסום טיסת הנשיא נשלחת הודעה למערכת העיתון על האפשרות להצטרף לטיסה. אך ההזמנה שנשלחת למערכות העיתונים הכלליות, לא נשלחת משום מה למערכות העיתונים החרדיות, כך עולה מבדיקת 'כל הזמן'.

כך למשל, בטיסה האחרונה של ריבלין להודו השתתפו נציגים מכלל מערכות התקשורת, לאחר שאלה קיבלו הזמנה להצטרפות לטיסה, כולל יצירת קשר ומספר למסירת כרטיס אשראי לצורך תשלום הטיסה, אך, כאמור, בכל מערכות העיתונים החרדיות לא התקבלה הזמנה שכזו.

אחד מבכירי העיתונאים ששוחח עם 'כל הזמן', אמר, "כי ההזמנה לכשעצמה אינה חשובה, הרי לא הייתי נוסע לסקר את הנסיעה של ריבלין להודו, אבל עצם העובדה שהעיתונאים החרדים הפסיקו לקבל את ההזמנה, בשונה מהעיתונאים החילונים מעליבה. מה גם שבטיסותיו של ראש הממשלה, למרות שהעיתונאים החרדים כמעט ולא לוקחים בהם חלק, מגיעה הזמנה".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "בית הנשיא יוצא בקריאה אל כל ראשי מערכות התקשורת בטרם יוצא נשיא המדינה לביקור עבודה בחו"ל".

מיד לאחר שקיבלנו את התגובה, הצלבנו שוב נתונים מול עורכי מערכות העיתונות בקרב הציבור הכללי והחרדי, והתברר שאכן כן. בעוד במערכות הכלליות מתקבלת ההזמנה להצטרף לטיסת הנשיא, בעיתונות החרדית לא מקבלים הזמנה שכזו.

בתוך כך, בעקבות הבדיקה הבטיח בכיר בבית הנשיא ל'כל הזמן' כי בטיסות הבאות יוזמנו גם העיתונאים החרדים.

תגובה אחת
  1. סוף סוף מישהו עובד אצלכם באתר, תחקיר מצוין

השארת תגובה