"באש ובמים": 1,773 מוקדי שריפות 676 גיחות אוויריות

בכבאות והצלה הורו הערב על ביטול מתכונת החירום בתחנות הכיבוי והחל ממחר יחזרו לוחמי האש לעבודה במתכונת רגילה. בתוך כך, מתפרסמים הערב מספר נתונים על גל השריפות בשבוע האחרון • לכל הנתונים

כבאים במקום השריפה ליד נווה שלום, לפנות בוקר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
כבאים במקום השריפה ליד נווה שלום, לפנות בוקר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

עם הרגיעה במזג האוויר הקיצוני ובגל השריפות שהלך ופחת, בכבאות והצלה מרשים לעצמם לסכם את אירועי השבוע האחרון שזכו לשם – מבצע "באש ובמים".

מיום שישי לפני שבועיים עד למוצאי שבת טיפלו לוחמי האש ב-1,773 שריפות בשטחים פתוחים מתוכם 39 גדולים, כלומר, מוקד בו פעלו למעלה מעשרה צוותי כיבוי.

על פי כבאות והצלה, לפחות ב-25 אירועים נחקר חשד להצתה. כמו כן, החל מיום רביעי שעבר החל גל הצתות באזור יהודה ושומרון, קו התפר ובסמוך לישובים יהודיים בגליל ובשרון.

מידי יום פעלו במשמרת כ-900 לוחמי אש. ביום חמישי שעבר, עם קבלת הדיווחים על השריפות בחיפה הוכרז גיוס כללי ומספר הלוחמים בשטח ובתחנות הגיע ל-1,616. בנוסף גויסו 450 כבאים במילואים מפיקוד העורף. בשיא האירועים פעלו בכל הארץ 375 רכבי כיבוי.

מלבד הכבאים, כ-20,000 שוטרים פעלו במוקדים השונים של השריפות במשימות תגבור שונות מאז יום שלישי שעבר ועד היום.

כמו כן, במסגרת פעילות המערך האווירי של משטרת ישראל, הופעלו מתחילת האירועים כלל מטוסי הכיבוי הישראלים (14) ובנוסף עליהם 6 המסוקים של משטרת ישראל. בהדרגה שולבו במהלך הימים האחרונים 19 מטוסי כיבוי בינלאומיים מ-10 מדינות שונות, ובהם: ארה״ב, איטליה, יוון, קרואטיה, קפריסין, טורקיה, רוסיה ועוד.

בסך הכל, מתחילת גל השרפות שוגרו מטוסי הכיבוי ל-676 גיחות המסתכמות בכ- 564 שעות טיסה, במסגרתן הוטלו למעלה מ-1,620,000 ליטר נוזלים, קצף ומעכבי בעירה מעל מוקדי האש השונים וסמוך לצירי התנועה.

הערב (שני) בתום הערכות מצב הורה מ״מ הנציב טפסר בכיר שמעון בן נר כי החל ממחר בבוקר יחזור כל מערך הכבאות לעבודה במתכונת רגילה של 24/48 ויסתיים שחרור חיילי המילואים. כמו כן, מחר יחל גם שחרור הדרגתי של כוחות הסיוע.

 

 

השארת תגובה