הממשלה התכנסה בחיפה: "יד קשה נגד המציתים"

בעקבות גל השריפות: ישיבת הממשלה השבועית התקיימה הבוקר בחיפה • ראש הממשלה נתניהו: "הממשלה תעזור לכם לשקם את ביתכם, זו הסיבה שבאנו לכאן", השר אריה דרעי: "אמשיך לבחון כיצד ניתן לשלול אזרחות ממעורבים בהצתות".

ישיבת הממשלה צילום קובי גדעון לע"מ
ישיבת הממשלה צילום קובי גדעון לע"מ

גל השריפות: הממשלה קיימה הבוקר ישיבת ממשלה מיוחדת בחיפה, העיר מוכת גל השריפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "המסר שלנו לכל אזרחי ישראל שבתיהם ורכושם נפגעו בשריפה: אנחנו נעזור לכם לשקם את בתיכם ואת חייכם בהקדם וזוהי המטרה העיקרית של ישיבת הממשלה המיוחדת היום בחיפה".

לדברי נתניהו, הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי להקל על הליך הסיוע. "באנו לחיפה והזמנו גם ראשי רשויות מרחבי הארץ שהיישובים שלהם נפגעו מהאש, כדי להעביר לכם מסר ברור: כל משרדי הממשלה מחויבים להושיט לכם יד במהירות, לקצץ בבירוקרטיה – אני אגיד לקצץ באכזריות בבירוקרטיה – ולהביא לכם עזרה, מזור ושיקום בהקדם האפשרי ובינתיים, נעשה כל הדרוש כדי לשמור על הרכוש שנותר".

"אני מצדיע לכל מי שעוסק בטיפול במשבר הזה, בכיבוי השריפות, בשמירה על החיים ועל הרכוש. בנינו יכולת מרשימה להילחם באש מן הקרקע ומן האוויר, והיא מוכיחה את עצמה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אלמלא בנינו יכולות אלה".

בתוך דבריו, הזכיר נתניהו את הסיוע שהגיע מהמדינות השכנות: "אני מבקש להודות לממשלות הרבות ששלחו סיוע במטוסי כיבוי, בטייסים וגם בכבאים, זה לא דבר פשוט להביא הנה גורמים, טייסים, מטוסים מהרבה מאוד מדינות, וגם חומרים. מול איתני הטבע, מדינות משלבות ידיים.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן הודיע כי לא יגבה תשלום מאזרחים שפנו למוקד 102 של כיבוי אש לדיווח על שריפות: ״מדינת ישראל נמצאת בימים אלה מול חזית לא פשוטה של שריפות והצתות בכל רחבי הארץ. כבר בתקציב הנוכחי פעלתי להבאת תקציב שיסייע לביטול אגרות הכיבוי. עלינו להקל כמה שניתן על אותם אנשים שביתם עלה באש ולא להקשות עליהם עם תשלום נוסף עבור הזמנת שירותי הכיבוי״

ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר בישיבת הממשלה, כי 1,774 בתים ניזוקו, מעל 500 לא ראויים למגורים. 2,800 דונם נשרפו.

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אנחנו פונים לריבונו של עולם שישלח את הסופרטאנקר שלו שיביא את הגשם" עוד הוסיף: "אמשיך לבחון כיצד ניתן לשלול אזרחות ממעורבים בהצתות".

שר החינוך נפתלי בנט פגש תושבים ואמר: "נתגבר על הכל יחד, תהיו יחד ותעזרו אחד לשני, זה הכוח הכי גדול שעוזר להתמודד. אני מאמין בכם, על כל בית שנפגע פה נקים בתים רבים יותר. זו התשובה לטרור הלאומני. אנחנו ננצח. רואים פה גל טרור לאומני שנועד על ידי מחבלי אש לשרוף יישוב בישראל".

 

תגובה אחת
  1. כל העם דורש לגרש את המצתים ואת כל משפחותיהם המורחבות, שידעו, עודדו, דירבנו ועזרו. אין לברר איתם אם עזרו, כי הם יכחישו, אולם יש לגרש את כולם, דודים, דודות, בני דודים, אחים, גיסים וגיסות, הורים ועוד בני משפחה גרעינית ומורחבת. כך זה יהיה עונש מרתיע וגם יסלק מהארץ את כל המשפחות שרוצות בחורבן המדינה שלנו. חייבים לגרשם !!

השארת תגובה