חוק המואזין: ליצמן משך את הערר; מחר הצבעה

שר הבריאות יעקב ליצמן משך הערב את הערר שהגיש על חוק המואזין בשל החשש שיפגעו בצופרי השבת. החוק צפוי לעלות כבר מחר להצבעה במליאת הכנסת חבר הכנסת אחמד טיבי צפוי לעתור לבג"ץ

יעקב ליצמן (קובי גדעון לעמ)
יעקב ליצמן (קובי גדעון לעמ)

שר הבריאות יעקב ליצמן משך הערב (שלישי) את הערר שהגיש בשבוע שעבר על חוק המואזין, עקב כך מחר צפוי החוק לעלות לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

בשבוע האחרון התנהל משא ומתן בין לשכת ראש הממשלה ללשכת ליצמן על מנת שזה ימשוך את הערר, כך שהחוק לא יצטרך לעלות לדיון בישיבת ממשלה ויוכל לעלות ישירות להצבעה במליאת הכנסת. אלא שליצמן יתעקש שיוכנס סעיף בחוק שיחריג את צופרי השבת מהחוק.

בסופו של דבר, הערב, לאחר ששר הבריאות הגיע להסכמה עם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, כי  החוק יחול רק בין השעות 23:00 ל-7:00 בבוקר, משך ליצמן את הערר.

בשבוע שעבר, בעקבות הפרסומים כי ליצמן שוקל למשוך את הערר אם יוחרגו מהם צופרי השבת איים חבר הכנסת אחמד טיבי כי במקרה כזה יפנה לבג"ץ.

לדבריו, "החוק גורם לתסיסה בכל רחבי העולם המוסלמי". עוד הוא סיפר כי קיבל טלפונים מראשי איחוד אנשי הדת בפקיסטן, בלבנון, בירדן, בטורקיה ובעוד מדינות ערביות המתנגדות לחוק. "יש להעדיף סובלנות והידברות על כפייה והתגרות", אמר.

השארת תגובה