"לא רוצים להתגרות באומות, צופרי השבת הם תירוץ"

בלשכתו של ראש הממשלה פועלים להגיע להבנות עם לשכת ליצמן, על מנת שזה ימשוך את הערר שהגיש על חוק המואזין, אלא שגורם ביהדות התורה מבהיר: "ההתנגדות שלנו לחוק נובעת מהרצון שלא להתגרות באומות"

מסגד
מסגד

חוק המואזין: בלשכתו של ראש המשלה מנסים להגיע להסכם עם לשכת שר הבריאות יעקב ליצמן, שהגיש בשבוע שעבר ערר על חוק המואזין, על החרגת צופרי השבת מהחוק, במטרה שימשוך את הערר שהגיש. אלא שגורם בכיר ביהדות התורה מבהיר הערב ל'כל הזמן' ההתנגדות שלנו לא רק בגלל צופרי השבת. "ההתנגדות שלנו לחוק המואזין, נובעת מרצון שלנו שלא להתגרות באומות, צופרי השבת הם  רק תירוץ", אמר הגורם.

"החוק לא פוגע ישירות בצופרי השבת, אולם אנחנו חוששים שיפגע בעתיד", הסביר הגורם. לדבריו, "אנחנו לא אוהבים שמחוקקים נושאים שיכולים לפגוע בדת".

עוד הוסיף הגורם: "הרי זה ידוע לכולם כאשר יתלוננו לפקחים או למשטרה על רעש ממואזין הם לא יאכפו את זה, אבל כשיקבלו קריאה לרעש ממקום חרדי הם יעשו זאת במהרה" .

בתוך כך, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, אמר היום בשיחה עם כתבי הכנסת, כי החוק עדיין תקוע, "אך יתכן כי יעבור ביום רביעי הקרוב אם הכל יחתם". הסיכוי שזה יקרה אמר ביטן, "הוא חמישים חמישים".

השארת תגובה