צפו: 3 עצורים בחשד לתקיפת חייל חרדי בבית שמש

כוחות משטרה פשטו הלילה על בתים בעיר בית שמש והביאו למעצרם של שלושה חשודים בתקיפת חייל חרדי בשבוע שעבר ובתקיפת שוטר בהפגנה נגד הגיוס. אחד העצורים קטין כבן 14 • צפו בפשיטה ובמעצרים

בעקבות תקיפת לובשי מדים בעיר בית שמש במהלך השבועיים האחרונים עצרה הלילה (ראשון) משטרת ישראל  את החשודים בתקיפה.

מדובר בשני מקרי תקיפה שונים. המקרה הראשון ארע ביום שישי בצהריים לפני שבועיים. חייל חרדי לבוש מדי צה"ל שהלך לתומו בעיר בית שמש הותקף ע"י קבוצת קיצונים, זאת, על פי החשד, רק בשל היותו לובש מדים.

קצין צה"ל, חרדי שהיה לבוש באזרחי, שנסע במקום עם משפחתו והבחין במעשה, יצא מרכבו והרחיק את החייל. משהבחינו בכך החרדים החלו לתקוף אותו על מעשיו, ניסו למנוע ממנו לנסוע מהמקום ואף יידו לעברו אבנים. עם קבלת הדיווח אודות האירוע, המשטרה פתחה חקירה.

שבוע לפני כן במהלך הפגנת חרדים בבית שמש על רקע מעצר סרבן גיוס, עשרות קיצונים חסמו צירים וידו אבנים לעבר השוטרים. שוטר נפגע מאבן וטופל במקום.

עם התקדמות החקירה ואיסוף הממצאים נערכה הלילה המשטרה לביצוע סדרת מעצרים ממוקדים של כלל המעורבים ובהם התוקפים ומפירי הסדר ועצרה 3 חשודים תושבי העיר : 2 בגירים החשודים בתקיפת השוטר וקטין כבן 14 החשוד בתקיפת החייל.

כוחות המשטרה נערכו מבעוד מועד לביצוע המעצרים במספר מוקדים במקביל בעיר בית שמש לצד היערכות מוגברת למניעת כל פעולה העלולה להפריע ולשבש את עבודת המשטרה.

כלל העצורים הובאו לחקירה בתחנת בית שמש, בסיומה יוחלט על הבאתם בפני בית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרם.

במשטרה אומרים כי "ביצוע המעצרים הממוקדים הלילה הינו פועל יוצא של חקירה מורכבת ומאומצת שהתנהלה על ידי צוות חקירה מיוחד(צח"מ) שהוקם במשטרה. נדבך מרכזי בחקירה התבסס על פעילות במישור הסמוי בדגש לאיסוף מודיעין איכותי ומדוייק, לצד גיבוש מכלול הראיות אשר הובילו לאיתור זהות המעורבים ומעצרם".

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שרותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע מודיעיני נגד מחוללי התקיפות וההסתה נגד לובשי המדים, לשם איתור מוקדם וככל האפשר מניעת ביצוע העבירות, והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין, כפי שבוצע באירוע זה.

"המשטרה לא תהסס להמשיך ולנקוט ביד קשה כנגד כל מי שיתקוף לובש מדים באשר הוא ותפעל למיצוי ההליכים הפליליים כנגדם והבאתם לדין".

השארת תגובה