קלינטון: "רציתי להתכרבל במיטה ולא לצאת לעולם"

מזכירת המדינה לשעבר מתקשה להתגבר על ההפסד הכואב בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ואמש, בהופעה פומבית ראשונה לאחר שבוע סיפרה כי רצתה "להתכרבל במיטה ולא לצאת מהבית לעולם". לתומכיה קראה "להילחם על הערכים ולא לוותר".

לוח תוצאות (צילום: איציק רויטמן)
לוח תוצאות (צילום: איציק רויטמן)

הפצעים לא הגלידו: הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית שהפסידה לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הופיעה הלילה (חמישי) בפומבי, לראשונה מאז נאום ההפסד שנשאה בשבוע שעבר.

"היו כמה פעמים בשבוע האחרון שבהן כל מה שרציתי לעשות היה להתכרבל עם ספר טוב או עם הכלבים שלנו, ולא לצאת יותר מהבית לעולם, אבל אתה לא יכול להפסיק לשלם שכר דירה רק כי דברים לא מסתדרים כפי שרצית". את הדברים אמרה במהלך הופעתה בערב התרמה לקרן צדקה לילדים.

מועד האירוע ושורת הנאומים בו נקבע עוד בטרם הבחירות, וקלינטון ציפתה לנאום בו כנשיאה הנבחרת. היא סיפרה כי "אני מודה, להגיע לכאן הערב לא היה הדבר הכי קל בשבילי, אך קיימתי את ההתחייבות מתוך כבוד".

היא הוסיפה כי שאבה השראה ממייסדת הארגון, מריאן אדלמן. "אם יש מישהו שיודע כיצד להרים את עצמך ולחזור לעבודה זו מריאן. היא עשתה זאת כל חייה, והיא עוזרת לכולנו לעשות את זה גם כן.אדלמן לימדה אותי שכשאתה נופל, אתה חייב לקום בחזרה".

מזכירת המדינה לשעבר פנתה ליושבים בקהל ואמרה להם כי היא מודעת שהם מאוכזבים מהתוצאות, "גם אני, יותר ממה שאי פעם אוכל להביע. אבל יש לנו עבודה לעשות. אני מבקשת מכם להישאר מעורבים, בכל רמה. זו הדרך שבה נעבור את זה, כך נתרום את חלקנו. אני יודעת שזה לא קל. אני יודעת שבמהלך השבוע האחרון הרבה אנשים שאלו את עצמם אם זו המדינה שהם הכירו. אבל בבקשה תקשיבו למה שאני אומרת, אמריקה שווה את זה. המדינה שלנו שווה את זה. אנחנו חייבים להילחם על הערכים שלנו ואף פעם לא לוותר".

לדבריה, היא לא פתחה בקריירה בשירות הציבורי רק כדי להגיע למשרה בכירה. "לפני 45 שנה זה היה נראה כמטרה גדולה מדי ובתור התחלה החלטתי להיות פעילה פוליטית על מנת להשתמש בהשכלתי המשפטית כדי לסייע לילדים. אני מאמינה שכל חברה נמדדת באופן בו היא מסייעת לילדים", הוסיפה.

בשיחה עם תורמים בסוף השבוע האשימה קלינטון את ראש ה-FBI ג'יימס קומי בהפסד, זאת בשל מכתב ששלח לקונגרס על פתיחת החקירה מחדש. "יש הרבה סיבות לכך שמערכת הבחירות הזו לא הייתה מוצלחת. אבל ההערכה שלנו היא שהמכתב הזה, שהעלה ספק חסר בסיס, עצר את המומנטום שלנו", אמרה.

השארת תגובה