אבריאל בר יוסף הוא בכיר מל"ל שנחקר בחשד לשוחד

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי, תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף הוא בכיר המל"ל שנחקר בחשד לעבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון והפרת אמונים. בר יוסף היה אמור להתמנות ע"י נתניהו לתפקיד ראש המל"ל, אך מועמדתו ירדה בשל החשדות נגדו

אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף

הותר לפרסום: סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, הוא הבכיר במל"ל החשוד בעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. בר יוסף היה אמור להתמנות לראש המל"ל, אך מועמדתו הוסרה בשל החשדות לפלילים נגדו.

על פי החשד, בר יוסף קידם במסגרת תפקידו במל"ל את ענייניו של איש עסקים גרמני מפוקפק המקורב לו בתמורה לשוחד. לפני יומיים הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה  לביתו וערכו חיפוש, בסיומו הוא נעצר ושחרר בהמשך למעצר בית בן חמישה ימים.

על פי החשד בר יוסף, שהיה שותף בהתוויית מדינות הגז בממשלה, ניצל את מעמדו כדי לקדם את עניינם של אנשי העסקים עימם היה בקשר. כך בין היתר החשדות נגדו קשורים בעסקת רכש שבה היה מעורב של מספנה שאמורה לייצר אוניית דחף של גז עבור מאגר תמר.

רק באחרונה הגישה תנועת אומ"ץ מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה, בו נכתב על ניגוד העניינים בעבודתו והחשדות לשוחד. איש העסקים, עמו היה בר יוסף בקשר, נושא בימים אלה עונש מאסר בגרמניה לאחר שהורשע בה בשורה של עבירות הונאה ומרמה.

השארת תגובה