בירדן זועמים על חוק המואזין: "הסלמה בוטה"

חוק המואזין ממשיך לעורר גלים בעולם הערבי ואחרי שאמש זכה לתגובות נזעמות ברשות הפלסטינית מגיע היום תור ירדן. בתגובה רשמית של שר ההקדשים הירדנים נאמר כי "ההחלטה הזאת היא הסלמה בוטה של ממשלת הימין הישראלית"

מסגד (צילום: משה מילנר לע"מ)
מסגד (צילום: משה מילנר לע"מ)

חוק המואזין ממשיך לעורר גלים בעולם הערבי: אחרי שביום ראשון האחרון עבר חוק המואזין את וועדת שרים לחקיקה, אומר היום הממונה על ענייני מסגד אל-אקצה וירושלים במשרד ההקדשים הירדני, עבדאללה אל-עבאדי, בתגובה לחוק: "כל החלטה של הכיבוש הישראלי בנוגע למקומות הקדושים בירושלים ובין השאר חוק המאוזין היא החלטה בטלה שאין לקבלה".

הממונה על ההקדשים הוסיף, כי "בהתאם לחוקים הבינלאומיים, אסור לכובש לעשות שום שינוי היסטורי בעיר שהוא כובש ולהשאיר את הדברים כפי שהם. מה שמעיד על כך שכל החלטה ישראלית ביחס לירושלים היא החלטה בטלה".

בראיון לעיתון הירדני א-רד אמר, כי  "ההחלטה הזאת היא הסלמה בוטה של ממשלת הימין הישראלית ומדיניותה התוקפנית נגד העם הפלסטיני". הוא הוסיף כי "כל ההחלטות שמתקבלות מצד הישות הציונית לא נוגעות לירדן. המואזינים ימשיכו להשמיע את קריאת המואזין תמיד מבלי לפחד מההחלטות האלה". לסיום אמר אל עבאדי, כי "על ממשלת ירדן לפעול נגד כל איום בנשק שעלולים להיות מופנים נגד המואזינים בירושלים".

כזכור, אמש הגיבו להצעת החוק גם ברשות הפלסטינית. דוברו של יו"ר הרשות, נביל אבו רודינה, אמר כי בעקבות אישור החוק תפנה הרשות למועצת הביטחון של האו"ם ושאר המוסדות הבינלאומיים.

שר ההקדשים הפלסטיני, יוסף אדעיס, התייחס גם הוא לחוק ואמר כי החוק מאיים לגרור את האזור למלחמת דת. לדבריו, "ההחלטה הזאת רוויה בקיצוניות כלפי בני הדת האסלאמית בירושלים".

אדעיס הבהיר כי הצעת החוק, במידה ותעבור, לא תשנה את המציאות בירושלים, אלא רק "תהפוך את המוסלמים למחויבים יותר למקומותיהם הקדושים ולרכוש הווקף שלהם שמשקפים את זהותם ואת תרבותם הלאומית והפוליטית".

גם בחמאס הגיבו לאישור החוק בוועדת שרים. "זוהי התערבות אסורה בפולחן וגורם שמתסיס את רגשותיהם של כל המוסלמים", נמסר. "החוק הזה מנוגד לחוקים ולאמנות הבינלאומיות השומרים על המקומות הקדושים ועל זכויותיהם הדתיות וההיסטוריות של הפלסטינים כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת אונסק"ו האחרונה".

השארת תגובה