התירוצים לקריסה: "כמות חסרת תקדים של מתפללים"

שעות ספורות אחרי קריסת השאטלים הגדולה אמש בהילולת רחל אימנו מנסים במשטרה להסביר את הכאוס שהתחולל במקום • "המתחם עצמו לא מסוגל להכיל יותר מאלף איש. לא נערכנו למספרים שהגיעו אתמול" • האזינו

הקריסה בקבר רחל (צילום: מדברים תקשורת)
הקריסה בקבר רחל (צילום: מדברים תקשורת)

בוקר אחרי הקריסה הגדולה בקבר רחל, במשטרה מסבירים: דובר המשטרה למגזר החרדי שבתאי גרברצ'יק מסביר הבוקר (ראשון) כי אין דרך להיערך לכמות המתפללים הגדולה שהגיעה אמש לקבר רחל.

את הדברים אמר גרברצ'יק בראיון לחדש על הבוקר עם נועם זיגמן ברדיו 'קול ברמה'. "הקבר יכול להכיל לא יותר מאלף מתפללים. אמש הגיעו למקום למעלה מ-45,000 איש בבת אחת. אין דרך להערך לזה", הסביר. לדבריו, "החסימות והתורים נוצרו מאנשים שרצו להיכנס. בשעה 2:00 נכנסו כולם, למרות הלחץ".

בנוסף, הסביר הדובר, כי לא רק שהגיעה כמות גדולה של אנשים, מדובר במובלעת ישראלית צרה בשטח פלסטיני, "שגם כמות גדולה בהרבה של אוטובוסים לא הייתה משחררת את הלחץ".

לסיכום הדגיש גרברצ'יק כי בשעה זו המתחם פנוי יחסית ולא נרשמים בו עומסים מיוחדים.

כזכור, אמש דיווחנו כי מערך השאטלים לקבר קרס ואלפים נתקעו במשך שעות מחוץ למתחם קבר רחל. שלמה גולדלנק, אחד מהמתפללים שנתקעו בדרך למקום אומר ל'כל הזמן': "אני עומד כבר קרוב לשעה בתוך אוטובוס עמוס, לא נותנים להיכנס, עומדים ליד השער והמשטרה לא נותנת לנהג לפתוח את הדלתות, אנשים נדחסים בצורה משפילה, אגד לא שולחת מספיק אוטובוסים, הייתי מצפה מהם להיערך בהתאם להילולא בסדר גודל שכזה".

יוסי, מתפלל שחיכה במשך שעה ארוכה לאוטובוס חזרה לביתו סיפר ל'כל הזמן': "אגד מרשה לעצמה לעשות ככל העולה על רוחה רק כשמדובר באוכלוסיה חרדית, בשום אירוע המוני בציבור הכללי אין את המראות הללו".

השארת תגובה