אפקט טראמפ: בירושלים מתכוננים להפשרות בנייה

טראמפ עדיין לא נכנס לתפקידו, אך בעיריית ירושלים ממהרים לחגוג. בעיר, שסבלה עד כה מהקפאת בנייה בשכונות שמעבר לקו הירוק, מתכוננים להפשיר את התכוניות ברמת שלמה ובגילה ולהתחיל לבנות

אפקט טראמפ: בעיריית ירושלים לא מחכים לטקס ההשבעה הרשמי של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ וכבר מתחילים להפשיר תוכניות בנייה – כך מפרסם הערב העיתונאי ירון אברהם בחדשות 2.

לפי הדיווח, בעיריית ירושלים מתכוננים להפשרת בנייה בשכונות העיר שמעבר לקו הירוק, בעיקר בשכונות רמת שלמה וגילה, שניסיונות הבנייה בהן עד כה נתקלו בהתנגדות הקהילייה הבינלאומית בכלל ואובמה בפרט.

יו"ר ועדת התכנון והבנייה, סגן ראש העיר ירושלים, מאיר תורג'מן, אמר הערב לאברהם, כי "היו לחצים לא לממש את התכניות, של מה שנקרא כביכול 'מעבר לקו הירוק'. לא נתנו, לא אפשרו, לממש את הבנייה שם".

הוא הוסיף, כי  "הלחצים הופנו מלשכת ראש הממשלה, מהממשל האמריקני. ראש הממשלה היה פונה אלינו כל הזמן להוריד את התכניות האלה, לדחות את התכניות הללו וכך זה עבד לאורך כל הזמן. כל התכניות שמוקפאות כבר הרבה מאוד שנים".

לדבריו, מדובר ב-"2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס, 3,000 יחידות בגילה, 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה ועוד מלא תכניות שאני מתכוון לנצל את חילופי השלטון בארה"ב ולהביא אותן לאישורים. עד היום הופנו אלינו כל הזמן לחצים מכיוון לשכת ראש הממשלה אחרי שבארה"ב כעסו – להוריד, להסיר, לעכב. זה נגמר. מעכשיו אנחנו מתכוונים להוציא את התכניות המוקפאות".

השארת תגובה