ליל הבדולח צויין באולם שתוכנן על ידי הנאצים

לרגל 78 שנשה לליל הבדולח התקיים קונצרט חזנות בהשתתפות החזנים נתנאל הרשטיק ואברימי קירשנבוים, בליווי תזמורת JAKOBSPLATZ בניצוחו של מאסטרו דניאל גרוסמן באולם הקונצרטים שתוכנן על ידי חבר המפלגה הנאצית • צפו

השבוע מציינים בעולם 78 שנים לליל הבדולח, הלילה שבו הוצתו ונשרפו מאות בתי כנסת בגרמניה. לרגל ציון המאורע, התקיים בשבוע שעבר בברלין קונצרט חזנות היסטורי מעל הבמה החשובה ביותר באירופה, אולם הקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית בברלין. בהשתתפות החזנים נתנאל הרשטיק (ארה"ב) ואברימי קירשנבוים (ישראל), בליווי תזמורת JAKOBSPLATZ בניצוחו של מאסטרו דניאל גרוסמן.

האולם שנחשב גם לאחד המצוינים באקוסטיקה שלו תוכנן על ידי לא אחר מאשר המנצח הרברט פון-קאראיין, מגדולי המנצחים במאה העשרים, שהיה חבר המפלגה הנאצית וקודם על ידי שר התעמולה הנאצית יוזף גבלס כ-'פלא' מוזיקאלי.

החזן נתנאל הרשטיק מספר: "בשוב השם את שיבת ציון היינו כחולמים… להופיע בקונצרט חזנות הראשון באולם הפילהרמונית של ברלין שתכנן ויזם חבר המפלגה הנאצית, בשבוע שחל בו ליל הבדולח, אין מילים לתאר את גודל הניצחון של התרבות היהודית, זו ששורדת את כל הפוגרומים, האינקוויזיציות, הרדיפה והשנאה".

צפו ביצירות נבחרות מהקונצרט: "שיר המעלות" – יוסל'ה רוזנבלט, "עם ישראל חי" – מוישה אוישר, "שאו שערים" – מאיר פינקלשטיין.

תגובה אחת
  1. מרגש , ונכון לזכור גם באופן זה .

השארת תגובה