גואטה לשקד: "מדירה מזרחיים"; שקד: "שקרן"

חבר הכנסת יגאל גואטה טען אמש כי שרת המשפטים איילת שקד מדירה מזרחיים, וכי ברשימת מועמדיה אין מזרחי אחד. בתגובה ענתה שקד, "אתה שקרן" • גואטה: "נמשיך להאבק על מקומם של המזרחיים בחברה ובכל עמדות המפתח" • צפו

יגאל גואטה
יגאל גואטה

חבר הכנסת יגאל גואטה ושרת המשפטים איילת שקד ממשיכים להיאבק סביב שאל ייצוג מזרחיים, הפעם בבית משפט. בנאומו אמש במלאה טען גואטה, כי ברשימת מועמדיה אין אפילו מזרחי אחד, מה שגרם לשרת המשפטים לצעוק לעברה שקרן.

בנאומו אמר חבר הכנסת, כי "מתוך עשרים ושמונה מועמדים לשופטים בבית המשפט העליון שובצו ברשימה רק שלושה מועמדים מזרחיים". לדבריו, "אני פה להציג בפניכם את הפער- בין ציטטות מחכימות השזורות בלשון יפה,לבין המציאות העגומה".

גואטה הוסיף: "כידוע לכולם שבשבוע שעבר התנגדה השרה שקד להצעת החוק שהגשתי בה יזכו בזכות ולא בחסד המזרחיים לייצוג הולם בתאגיד השידור הציבורי בטענות שונות ומשונות".

"חברים יקרים בתי המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט צריכים להיות הראי של החברה בישראל ולשקף זאת הן בייצוג הולם לכלל הציבור בישראל והן במגוון הדעות שהם מייצגים".

לסיום הבטיח הח"כ: "אנחנו נמשיך להאבק על מקומם של המזרחיים בחברה ובכל עמדות המפתח ככל שידרש עד שיקבלו את המגיע להם בזכות ולא בחסד".

כזכור, בשבוע שעבר נאבקו גואטה ושקד סביב הצעת החוק של הח"כ לייצוג שווה למזרחיים בתאגיד השידור הציבורי. גואטה שזעם על שקד שדחתה את הצעת החוק, ענה לשאלת שקד, 'מה יהיה עם אחת כמוה שהיא חצי ספרדיה וחצי אשכנזיה?' – "התשובה ברורה: היא לא מתאימה!". לדבריו, ההסבר לתשובתו, "מאותה סיבה שאלי אוחנה לא מתאים להיות בבית היהודי, אבל דתיה למחצה שמחללת שבת כן מתאימה".

3 תגובות
  1. היא לא ספרדיה. היא ערביה- יהודיה מצד אביה ורומניה מצד אמה וכמובם מתאשכנזתת מושלמת וחסרת-בושה

  2. כמה גזענים כל הדיבורים והמלחמות שלכם. יש לאחד את כל כוחות הגזענים לא לריב מי גזען יותר. זו גזענות.

  3. אלי אוחנה כדורגלן אין לו השכלה ולמה שיהיה בפוליטיקה?? לא קשור. היא באה מתחום המחשבים יש לה ראש וזה הכל. שאלי ילמד יוציא תואר ואז אם יוכיח שהוא מסוגל וראוי. אין קשר לעדתיות יש קשר להשכלה!!בצדק לדעתי!! ואני מזרחיה.

השארת תגובה