12 שנות מאסר למחבל בן ה-13 מפסגת זאב

בית המשפט המחוזי גזר 12 שנות מאסר על המחבל אחמד מנאסרה, שלפני כשנה כשהיה בן 13 ביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בגבעת זאב, בו נפצעו ילד בן 13 וצעיר בן 21

אחמד מנאסרה המחבל בן 13. צילום: לע"מ
אחמד מנאסרה המחבל בן 13. צילום: לע"מ

דינו של מחבל: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 12 שנות מאסר בפועל על המחבל אחמד מנאסרה שביצע את הפיגוע בפסגת זאב לפני כשנה. בנוסף נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי ופיצויים לקורבנות.

מנאסרה, אז בן 13, ביצע את הפיגוע עם בן דוד חסן מהאני בן 15, שחוסל במהלך הפיגוע. הם הצטיידו בסכנים ודקרו את הילד נאור בן עזרא בן ה-13 ואת יוסף בן שלום בן 21. בית המשפט קבע כי מנאסרה יפצה את בן עזרא ב-100,000 שקל ואת בן שלום ב-80,000 שקל.

השופט יורם נועם כתב: "לאחרונה נוכחנו לגלות כי גם ילדים צעירים בני גילו של הנאשם, בני 16-14, נוטלים חלק פעיל במעשי הטרור. עם זאת קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה ראויה לרבות במליאה ממשית, כשמבוצע פשע חמור. הענישה צריכה לבטא את סלידתה של החברה ממעשים אלה שתכליתם לקטול חיי אדם על רקע לאומני, במיוחד על רקע גל הטרור המתמשך הפוקד את מדינת ישראל, והקלה בעונש עלולה לשדר מסר מוטעה לציבור".

בחודש מאי הורשע מנאסרה בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. בפסק הדין דחה בית המשפט את טענתו, כי לא תכנן להרוג אלא רק לפצוע. השופטים קבעו כי "הנאשם היה שותף להחלטה להמית ילדים, הדעת אינה יכולה לקבל כי נעשו ללא שאיפה להמית".

השארת תגובה