במי תומכים הח"כים הישראלים בבחירות בארה"ב?

למרות העניין הרב שמעוררת מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בציבור הישראלי, הח"כים בחרו ברובם שלא להתבטא בנושא. אלא שכמה מהם, מימין ומשמאל הסכימו לחשוף במי הם תומכים ומה הם חושבים על קלינטון וטראמפ

משכן הכנסת אמריקה בוחרת
משכן הכנסת אמריקה בוחרת
הקול הישראלי: הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו מחר, מעוררות עניין רב, אולי רב מדי, בציבור הישראלי, אך כמעט ולא שמענו את קולותיהם של חברי הכנסת בנושא, כשרובם מעדיפים שלא להביע בפומבי את דעתם, מה שיחשב כהתערבות בבחירות.
אלא שכמה ח"כים נענו לשאלות "ישראל היום", בנושא והביעו את דעתם על המועמדים, דונלד טראמפ או הילרי קלינטון.
ח"כ נחמן שי, העומד בראש השדולה הפרלמנטרית ליחסי ישראל עם ארה"ב, השיב כי "אני חושב שקלינטון תנצח. מנקודת מבט ישראלית אני סבור שכדאי לנו יותר שהיא תיבחר, בהתבסס על תפקודה כמזכירת המדינה ועל יחסו של בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, לישראל בתקופת נשיאותו".
ח"כ יהודה גליק, שנולד בארה"ב אך ויתר על אזרחותו האמריקנית בעקבות בחירתו לכנסת אמר: "אילו הייתי בעל זכות הצבעה, הייתי מאוד מתלבט במי לתמוך. העמדות שלי קרובות יותר לרפובליקנים, אבל לא הייתי נותן את קולי למי שמואשם בהטרדות מיניות ובפגיעה בנשים. אני מעריך שהיד שלי היתה רועדת אם הייתי צריך לתמוך בקלינטון, ולכן יש לי מזל שאיני צריך לקבל החלטה".
ח"כ עליזה לביא בחרה להתנצח בזהירות: "אשיב לך בציטוט משיחה שהיתה לי בוושינגטון עם סטודנטים יהודים. כששאלתי אותם במי הם תומכים, השיבו לי: 'כולם תומכים בקלינטון, אבל מצביעים עבור טראמפ'".
ח"כ מיקי זוהר הגיב: "הלוואי שטראמפ ינצח. זה יהיה הרבה יותר טוב מבחינתנו, אבל אני חושש שקלינטון תזכה בהתמודדות".
ח"כ שרן השכל השיבה: "אינני רוצה להביע דעה במי אני תומכת כי אינני חושבת שעלינו להתערב בבחירות שם, אבל הראש והלב אומרים לי שקלינטון תנצח".
לעומתם ח"כ תמר זנדברג אמרה: "קשה להתנבא. לשמחתי אינני אזרחית ארה"ב, אבל אני בהחלט חושבת שיהיה טוב יותר לכל העולם אם קלינטון תיבחר".
תגובה אחת
  1. אלה הם חברי הכנסת שלנו ! ט י פ ש י ם גמורים

השארת תגובה