רב הכותל בראיון: "לא ניתן לזה לקרות שוב"

בראיון ל'כל הזמן' חושף רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, כי ראשי הסיעות החרדיות עסוקים לגבש פתרון מוסכם על חברי מועצות גדולי התורה • במקביל, חשש כי נשות הכותל יגרמו לפיצוץ הסיור של ועדת הפנים ביום שלישי הקרוב

החרדים מול נשות הכותל בפרובוקציה אותה אירגנו הרפורמים (צילום: יוחאי דנינו)
החרדים מול נשות הכותל בפרובוקציה אותה אירגנו הרפורמים (צילום: יוחאי דנינו)

חילול הכותל: הגר"ש רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, קורא לחברי הכנסת החרדים ללכת לראש הממשלה ולהביא פיתרון סופי למאבק הנשים הרפורמיות ברחבת הכותל.

בראיון ל'כל הזמן' אומר הרב רבינוביץ: "ראשי הסיעות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, חייבים ללכת לראש הממשלה בנימין נתניהו, לדפוק על שולחנו ולהביא לפתרון סופי לסכסוך על רחבת הכותל".

בהתייחסו לפרובוקציה השבוע, בה צעדו רפורמים ורופרמיות עם ספרי תורה לתוך רחבת הכותל אומר הרב, "השבוע זה הגיע לידי פיצוץ. המשטרה לא הגיבה לפניה שלי ולא יכולתי להרשות לסדרני הכותל לעצור את הצעדה, היות והיה חשש כי ניסיון לעצור אותם יגרום לנפילת ספרי התורה".

מה יהיה בראש חודש כסליו, שוב כך הם יכניסו ספרי תורה ויארגנו תפילה מעורבת?

"בחודש הבא לא נתן לזה לקרות שוב, או שנארגן מחאה/ תפילה גדולה שלא יהיה להם מקום בכותל או שנסגור את רחבת הכותל".

האם אתה לא חושש מעתירות שיוגשו נגדך?

"אני לא חושש מעתירות יש כבר שבע לא יקרה אם יהיה עוד אחד". הרב הוסיף, "ב-17 לחודש בית משפט העליון ידון בנושא וזה לא סוד שהוא לא יהיה לטובתנו". "רב הכותל אף חשף, כי בשבועות האחרונים חברי כנסת עסוקים לגבש פתרון מוסכם על רבני מועצות גדולי התורה. לדבריו, הוא "מקווה כי הפתרון יגובש כבר בשבועות הקרובים".

במקביל, ביום שלישי הקרוב צפויה ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותו של ח"כ דוד אמסלם לסייר ברחבת הכותל המערבי כדי לבחון מקרוב את נושא הסדרי התפילה בכותל המערבי. עם זאת, גורם ביהדות התורה אומר ל'כל הזמן', כי קיים חשש כי נשות הכותל יחד עם גורמים נוספים יבואו לגרום לפיצוץ הסיור.

השארת תגובה