ב'דגל' מאיימים: "לא נצביע עם הממשלה בנושא הדיור"

חברי הכנסת של דגל התורה התראיינו הבוקר לביטאון המפלגה, שטחו את דעתם על מצוקת הדיור במגזר ואף שלחו איומים למקרה שהמצוקה לא תיפטר • "נשקול עמדתנו בהצבעות בנוגע לרפורמות וחוקים שתביא הממשלה"

יעקב אשר גפני ומקלב. צילום: הכנסת
יעקב אשר גפני ומקלב. צילום: הכנסת

משבר הדיור המגזר החרדי: ביטאון 'דגל התורה' – יתד נאמן, מפרסם הבוקר (שישי) ראינות עם חברי הכנסת של המפלגה בנושא משבר הדיור במגזר החרדי.

הח"כים, אשר, גפני ומקלב, סיפרו באורכה על המצב הקיים, מה הצעדים שהיו עד היום, ומה הדרישות של המפלגה מהממשלה כיום. חברי הכנסת אף שלחו איומים מרומזים מעל גבי הביטאון.

"חשוב להבין שהפעם זהו מאבק של להיות או לחדול על כל המשתמע ואנחנו דורשים העדפה מתקנת בדיור לציבור החרדי", אמר גפני. "הנושא נמצא אצלנו בראש סדרי העדיפויות ואנחנו מוצאים אוזן קשבת אצל שר האוצר כחלון המעוניין בפתרון אמת למצב. אלא שאם בכל זאת לא תימצא הדרך ונדרוך שוב במקום נראה עצמנו כמי שאיננו מחויבים לשום דבר".

ומה יקרה אם לא ימצא פיתרון? "פשוט לא נצביע בנושאים הללו. איננו מתכונים להפיל את הממשלה ולהצביע נגד עניינים קריטיים אבל בנושאי דיור לא ניתן את קולנו", עונה גפני.

גם חבר הכנסת יעקב אשר איים בצורה דומה: "אם לא יתקדמו הפתרונות בפועל לדיור עבור הציבור החרדי נצטרך לשקול עמדתנו בהצבעות בנוגע לרפורמות וחוקים שתביא הממשלה בנושאי דיור. אנחנו שותפים קואליציוניים מלאים לרפורמות וחוקים למיגור מצוקת הדיור אבל אם הציבור שלנו לא ייכלל בפתרונות הדיור אין אנו מחויבים להצעות אלו ונשקול שוב את דרכנו בהצבעות אלו. את המאבק הזה אנחנו חייבים לעשות ואני מאמין שנצליח בו".

ח"כ אורי מקלב, עידן את טון האיומים והעדיף להשתמש בהיגיון: "אנחנו נמצאים במקום טוב יותר מזה שהיינו אי פעם שאינו מובן מאליו. עברנו את שלב ההדרה הטוטאלי מימי לפיד האכזריים ואנחנו בעיצומו של התהליך, שמציב אותנו ברמה שוויונית מול הציבור הכללי, כשעל רקע האילוצים שלנו אנחנו מנסים שיענו גם לדרישותינו המיוחדות".

השארת תגובה