בכביש בו נרצח בעלה: ירי לעבר נהגת בגוש עציון

נהגת ישראלית דיווחה על ירי שבוצע לעבר רכבה מרכב חולף בגוש עציון. הכוחות שהגיעו לזירה פתחו בסריקות ומצאו שני תרמילים שאישרו את טענת הנהגת. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר הרכב היורה. הנהגת אלמנתו של ד"ר שמואל גיליס שנרצח בפיגוע ירי באותו ציר

קליע בשמשה של רכב (אילוסטרציה)
קליע בשמשה של רכב (אילוסטרציה)

טרור ללא הפסקה: כוחות צה"ל הוזעקו הערב (מוצאי שבת) לאזור כרמי צור שבגוש עציון אחרי שנהגת ישראלית דיווחה על ירי שבוצע לעבר רכבה מרכב חולף בכביש 60.

תחילה נטען כי מדובר בידוי אבנים או בירי זיקוקים, אך חיפוש של הכוחות בזירה העלה שני תרמילי קלעים, מה שאישש את טענת האישה. באירוע  לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כעת הכוחות ממשיכים בסריקות אחר הרכב החשוד.

הנהגת, לעברה בוצע הירי היא רותי גיליס, אלמנתו של ד״ר שמואל גיליס שנרצח באותו ציר בשנת 2001. שמואל נרצח בח' שבט תשס"א בפיגוע ירי על בכביש בסמוך למחנה הפליטים אל ערוב.

אירוע הירי מצטרף לשני ניסיונות פיגוע בליל שבת, בחסדי שמים בשני המקרים לא היו נפגעים. המקרה הראשון ארע סמוך למוצב עופרה, כשמחבל ערבי ניסה לדרוס את החיילים במהלך בידוק רכבים, הלוחמים הגיבו בירי לעבר הרכב. המחבל יצא עם סכין, ניסה לדקור את החיילים, הם המשיכו לירות לעברו וניטרלו אותו.

אירוע נוסף ארע באזור מערת המכפלה בחברון. מחבל ערבי אל אחד המחסומים באזור מערת המכפלה בחברון, ועורר את חשדו של מפקד המחסום שהתעקש לבצע חיפוש על גופו. למרות סירבו של הערבי והתנגדתו, ערכו לוחמי מג"ב חיפוש על גופו ומצאו עליו סכין.

המחבל, בן 23 תושב חברון נלקח לחקירה, ובמסגרתה התברר כי ככל הנראה התכוון לבצע פיגוע דקירה.

 

השארת תגובה