יתד נאמן: מכתב חדש בעניין היתר המכירה

הסערה העזה שיתד נאמן עורר עם פרסום מכתב בעניין היתר מכירה בשם מועצת חכמי התורה של ש"ס, שעל מקוריותו יצאו עוררין, שוככת הבוקר עם פרסום מכתב הבהרה חדש ■ "אין כל שינוי מבחינה הלכתית בין שמיטה זו לשמיטות קודמות"

חקלאי בשדות. צילום: חקלאים לעתיד החקלאות
חקלאי בשדות. צילום: חקלאים לעתיד החקלאות

יומיים בלבד, לאחר שפורסם מכתבה של מועצת חכמי התורה של ש"ס בעניין היתר המכירה ב'יתד נאמן', העיתון חוזר בו ומפרסם הבוקר מכתב שונה בתכלית מהמכתב הקודם.

במכתב הנוכחי נאמר,  כי אין הבדל בין השמיטות לעניין היתר מכירה, ואילו במכתב הקודם צוין כי "כל הרבנים שהתירו עד היום לא התירו לשנה הבאה" . פרסום המכתב עורר סערה שכן מקורבי הרבנים שחתמו על המכתב הכחישו את תוכנו. ביום שלישי אמר מנכ"ל יתד נאמן הרב זליג אורלנסקי ל"כל הזמן", כי המכתב שפורסם אז ביתד הוא מקורי וכי "בימים הקרובים יצא המכתב המקורי מכתב ידם של הרבנים". בעקבות כך, יצא היום מכתב הבהרה האמור.

במכתב שפורסם היום גם בעיתון 'יום ליום' נאמר כדלהלן:

"לציבור בני התורה והחרדים לדבר השם, בוודאי שראוי ונכון להקפיד ולקנות פירות וירקות שאין בהם חשש שביעית כלל (כשם שמקפידים בכל ימות השנה לרכוש מוצרים בכשרות 'למהדרין' אע"פ שישנם הפרשי מחירים, ובפרט שכיום ב"ה כמעט ואין הפקעת מחירים בשנת השמיטה), וכפי שפסק מרן זצ"ל והובא מכתבו בספר ילקוט יוסף דיני שביעית".

עוד נאמר במכתב: "פשוט הדבר בדעתנו, כי אין כל שינוי מבחינה הלכתית בין שמיטה זו לשמיטות קודמות".

בעוד שבעיתון "יום ליום", מופיעות חתימותיהם של הגר"ש כהן והגר"ש בעדני בלבד, הרי שב"יתד נאמן", צורפו גם חתימותיהם של הגר"מ צדקה, הגרב"צ מוצפי והגרי"ח סופר.

השארת תגובה