נתניהו מוביל לסגירת 'כאן': דרעי מתנגד, ליצמן תומך

ראש הממשלה נתניהו יביא ביום ראשון לישיבת ראשי הקואליציה הצעה לסגירת תאגיד השידור. ח"כ ביטן תוקף את בנט ודרעי וטוען כי הם תומכים בתאגיד בגלל שמינו אנשים שלהם. ליצמן יתמוך בנתניהו וגפני מסרב להצהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום עמוס בן גרשום לעמ (2)
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום עמוס בן גרשום לעמ (2)

סוער כאן: הסערה סביב תאגיד השידור הישראלי 'כאן', נמשכת, וכעת ראש הממשלה נתניהו פועל בעצמו לסגירתו, ובכוונתו להביא ביום ראשון הקרוב לישיבת ראשי מפלגות הקואליציה את הצעת הסגירה.

לבינתיים בקואליציה מתחולל קרב בין תומכי הסגירה למתנגדים. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שמוביל את המהלך לסגירת התאגיד, אמר היום בראיון לגלי צה"ל, כי הוא מעריך שימצא לבסוף רוב לסגירת התאגיד, והזכיר כי חברי הקואליציה חתמו בהסכם הקואליציוני על משמעת בנושאי תקשורת.

ביטן הוסיף והאשים את בנט ודרעי שכעת מתנגדים לסגירה, בגלל שקיבלו בתאגיד אנשים שלהם, ובגלל ההצעה להקמת תחנת רדיו חרדית,  "לצערי הרב התאגיד פועל באופן בלתי חוקי. משום מה, פתאום הוא מקבל עובדים מסוימים, מציע תחנות שידור ואז ראשי במפלגות משנים את העמדה שלהם".

כאמור, השר בנט שב הבוקר והצהיר כי יתנגד לסגירה, "אנחנו מתכוונים להצביע נגד החוק הזה שיעלה לנו כמעט מיליארד שקלים, כל הביטולים הלוך חזור. מי יממן את כל זה? מהחינוך נחתוך? מהבריאות? אמרנו שהבית היהודי מתנגד לביטול וכך נעשה", אמר לגל"צ.

במפלגות החרדיות טרם גיבשו עמדה אחידה, בעוד דרעי מודיע כי עקרונית הוא נגד הסגירה, אך ניתן לשכנעו לתמוך בה. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ל'קול חי': "הסכם הקואליציוני חתמנו שבנושא התקשורת נתניהו, ולכן בנושא התאגיד נעשה כרצונו". מנגד ח"כ משה גפני סירב להצהיר על דעתו בנושא, ואמר כי ביום ראשון ישמע את נתניהו ואז יחליט, וכן יבדוק אם אכן הם מחוייבים לתמוך בנתניהו בגלל ההסכם הקואליציוני.

מי שמתמיד בשתיקתו הוא שר האוצר משה כחלון, האיש היותר חזק בסיפור. יחד עם זאת יו"ר סיעתו רועי פולקמן הכריז היום שוב כי הם לא יתנו יד לסגירת התאגיד.

השארת תגובה