"מחללים את הכותל ומצפים שהגויים יכבדו את המקום הקדוש?"

חברי הכנסת החרדים הגיבו להחלטת ארגון אונסק"ו, לפיה אין זיקה בין היהודים להר הבית ולכותל. דרעי: "אם ליהודים אין קשר לכותל המערבי אזי לאונסק"ו אין קשר לחינוך" • מקלב: "כשהרפורמים מערערים על הקשר עם הכותל, כולנו נדרשים להוכיח לאומות העולם"

ברכת כהנים בכותל המערבי
ברכת כהנים בכותל המערבי

חברי הכנסת החרדים מגיבים הערב (חמישי) להחלטת ארגון אונסק"ו, ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, כי אין זיקה יהודית להר הבית וכי קיים ספק בזיקה של היהודים לכותל המערבי.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי הגיב: "אונסק"ו הפך עצמו היום לארגון שהוא חרפה לאו"ם. אם ליהודים אין קשר לכותל המערבי אזי לאונסק"ו אין קשר לחינוך, מדע ותרבות".

חבר הכנסת אורי מקלב הגיב: "כשבארץ ישראל הרפורמים ותומכיהם מערערים על הקשר השורשי של היהודים למקום המקדש, נדרשים כולנו להוכיח לאומות העולם את הקשר ע"י ההבטחה האלוקית לאבותינו ולנו שתלויה אך ורק בקיום התורה וההלכה".

חבר הכנסת ישראל אייכלר הגיב בראיון לרדיו 'קול חי', והתייחס למצעד הגינויים מצד הפוליטיקאים החילונים,  "בושה תכסה פני הכופרים בבורא עולם שתוקפים את אונסק"ו. בסך הכל אימץ הארגון את תרבות הכפירה של המדע והחינוך והמשפט הישראלי שמנתקים כל זיקה לתורה מסיני. בשמה טוענים לזיקה למקומות הקדושים".

חבר הכנסת המשיך, " השלטון בא לחלל את קדושת הכותל ומצפים שהגויים יכבדו את המקום הקדוש?".

לדבריו, " יהודים שבכו אתמול ביום הכיפורים בעבודת כהן גדול בקודש הקדשים אינם חיים מפי האו"ם, הם שרו בדבקות שמחה לארצך וששון לעירך וכו' בהר ציון משכן כבודך ובירושלים עיר קדשך. ימלוך ה אלוקיך ציון לדור ודור".

חבר הכנסת סיים את דבריו: "יש תועלת בהחלטת אונסק"ו למחרת יום הכיפורים. ההחלטה המרגיזה רק תחזק את הקשר של המסורתיים והחילונים למקומות הקדושים".

השארת תגובה