חשד לטרור בארה"ב: אזרח ירדני ריסק את מטוסו

תלמיד טיסה ירדני ריסק מטוס קל בסמוך למפעל שהוגדר כ"תשתית קריטית" • הטייס שנפצע קשה סיפר כי ההתרסקות לא הייתה תאונה • כעת הבולשת הפדרלית בוחנת האם מדובר במעשה טרור

זירת ההתרסקות (צילום מסך מתוך טוויטר)
זירת ההתרסקות (צילום מסך מתוך טוויטר)

חשד לטרור בארה"ב: מטוס קל התרסק היום (רביעי) במדינת קונטיקט שבארצות הברית. מחקירה ראשונית של סוכנות הביטחון הלאומית של ארה"ב עולה, כי הטייס, תלמיד טיסה ירדני, ריסק את המטוס בכוונה. בהתרסקות נהרג תלמיד הטיס, ואילו הטייס שהיה עימו נפצע קשה. כעת הבולשת הפדרלית מובילה את החקירה, כשאחד הכיוונים העיקריים הם טרור.

המטוס, פייפר דו מנועי, פגע בעמוד שירות ובכבלים בסביבות השעה 15:40 שעון מקומי והתפוצץ לכדור אש, שגרם להפסקת חשמל למאות תושבים. המטוס התרסק בסמוך  למפעל של חברת המנועים "Pratt&Whitney", שהוגדרה על ידי מפקד המשטרה המקומית, סקוט סנסום "תשתית קריטית".

ראשת עיריית איסט הרטפורד, מרשה לקלרק, סיפרה כי הטייס, תושאל בבית החולים והבהיר כי ההתרסקות לא הייתה תאונה. בעיתון המקומי "הרטפורד קורנט" דווח כי ההרוג, תלמיד טיס, התווכח עם הטייס לפני ההתרסקות ואמר  לו כי הוא לא רוצה להטיס עוד את המטוס, שמצויד בשתי מערכות הגאים. עוד דווח כי חיפוש ראשוני בביתו של ההרוג לא העלה ראיות לכוונות לפיגוע טרור. גורמים הוסיפו, כי הטייס נמצא במצב אנוש, מה שמנע את המשך התחקור.

על פי ה'הניו יורק טיימס', ההרוג הוא פראס פרייטח, אזרח ירדני בן 28, שהגיע לארצות הברית לפני ארבע שנים עם אשרת כניסה של תלמיד טיסה, וב-2015 הוא קיבל רישיון טיס על מטוס חד מנועי.

השארת תגובה