במקום הרב החרדי: רב מצהר מונה לרב המשטרה

הרב ברכיהו מרבני ארגון צהר יחליף את רב המשטרה החרדי הרב משה גפני שכיהן בתפקיד בשנים האחרונות וזכה להערכה רבה • בעבר התיר הרב ברכיהו לשמוע שירת נשים, מה שהוגדר על ידי הרב אבינר "כפסיקה שבתאית"

הרב רחמים ברכיהו (קרדיט: הלל מאיר)
הרב רחמים ברכיהו (קרדיט: הלל מאיר)

השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ואישר היום (שני) למנות את הרב רחמים ברכיהו, לרב משטרת ישראל, עם מינויו תוענק לו דרגת נצ"מ.

הרב ברכיהו למעשה יחליף את הרב החרדי שכיהן בתפקיד בשנים האחרונות הרב משה גפני. הרב גפני שימש בתפקיד באופן זמני, אך זכה להערכה רבה הן בקרב המשטרה והן בקרב המגזר החרדי.

הרב ברכיהו נחשב לאחד מרבני צהר ובעל פסיקות מקלות, בהם היתר לשמיעת שירת נשים בעצרת שנערכה למען שלושת הנערים החטופים. את היתרו נימק הרב "מניעת גוון מגזרי" מהאירוע.

הרב ברכיהו ספג ביקורת רבה על היתרו, בין היתר גם בקרב רבניים דתיים לאומיים. כך למשל, הרב שלמה אבינר כתב אז בעקבות ההיתר: "מעשה ביהודי תמים ששאל אם בעצרת גדולה לשחרור שלושת החטופים ד' יקום דמם, מותר להביא זמרת וכן שהקהל יהיה בערבוביא, כי כך שמע פסיקה שבתאית שאיסורים אלו נדחים מפני פיקוח נפש, וגם נדחים מפני אידאל האחדות".

מהמשטרה נמסר, כי "הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר: אישיות חינוכית, יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, הכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים במ״י. הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש.

הרב ברכיהו משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה" שמזה מספר שנים פועל לליבון וגיבוש משנה סדורה, שתאפשר הלכתית לשומרי מצוות לשרת במשטרת ישראל.

תכנית מאמינים במשטרה סייעה לקרב את הציבור הדתי לאומי למשטרת ישראל על מנת לקדם גיוס שוטרים גם מציבור זה שהדיר רגליו מן המשטרה בעבר. משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת נאמנה את כלל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין, תוך שמירה על זכויות אדם בממלכתיות, בשיוויוניות, ללא משוא פנים ובסובלנות. אנו בטוחים כי הרב רמי ברכיהו אשר נבחר לתפקיד הרב הראשי, יהווה גשר לכלל הקהלים בארגון ומחוצה לו ויהיה דמות רוחנית ומצפן מוסרי לכל שוטר באשר הוא".

הרב ברכיהו הגיב: ״אני מבקש להודות לשר, למפכ״ל ולכל צוות המשטרה על הבחירה. ערב יום הכיפורים אני מקבל עלי את התפקיד בחיל וברעדה תוך הבנת כובד האחריות המוטלת עלי לשרת במשטרת ישראל ולסייע לגיבוש משנה הלכתית סדורה שתאפשר לכל שוטר שומר מצוות לשרת במשטרה תוך הקפדה על אורח חיים דתי. כולי תפילה שאדע לעשות עבודתי בתבונה וברגישות תוך חיבור וגישור כלל חלקי החברה הישראלית יחדיו״.

השארת תגובה