"מבצע לאומי מורכב": ההיערכות המשטרה להלווית פרס

המשטרה הודיעה על השלמת ההיערכות לקראת הלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, שתערך ביום שישי. על המבצע שיערך בשיתוף עם צה"ל וגורמים נוספים יפקד המפכ"ל. בפנים: כל הפרטים והסדרי התנועה

פרס (קובי גדעון לע"מ)
פרס (קובי גדעון לע"מ)

משטרת ישראל השלימה את היערכותה למסע הלוויה הממלכתי של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז״ל שצפויה להתקיים ביום שישי

בתום הערכת מצב ואישורי תכניות, נקבע כי היערכות המשטרה תתמקד בהיבטי אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי, ליווי טקסי של הארון ושיירות האח"מים הצפויים להגיע ללוייה, וכן פיקוח על הסדרי התנועה בצירים העירוניים והבין עירוניים הרלוונטיים.

מהמשטרה נמסר כי מדובר במבצע לאומי מורכב ומושלב המתוכלל ע״י משטרת ישראל בפיקוד מפכ״ל המשטרה בשיתוף צה״ל, שב״כ, משרדי ממשלה וגופים נוספים. היערכות המשטרה במבצע כוללת אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, שיעסקו בתחומי האבטחה, הסדר הציבורי והתנועה במהלך הימים הקרובים ע״מ לאפשר קיומו התקין של טקס הלוויה.

היערכות המשטרה תהיה במספר גזרות, החל מנתב״ג ועד ירושלים תוך דגש על השלבים הבאים:

ליווי טקסי של הארון מצריפין עד משכן הכנסת, קליטת רבבות משתתפים בירושלים אשר יחלפו על פני ארונו במשכן, ליווי הארון להר הרצל , טקס האשכבה וטקס הקבורה בחלקת גדולי האומה.

בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, ייפעלו מספר מוקדי משטרה במקביל, על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך המבצע, ובכלל זה פתיחת מרכז ניהול מידע משטרתי (מנמ"ל) במטא"ר , מוקד אגף התנועה, חדר פיקוד בנתב"ג לקליטת אח״מים שיגיעו מחו״ל, ופתיחת חפ״ק במחוז ירושלים.

על מנת לאפשר תנועה תקינה של השיירה מצריפין לי-ם, תוך פגיעה מינימאלית במרקם החיים התקין, מחר צפויים שינויים עתיים בהסדרי התנועה לכיוון י-ם, כמו גם ביום הלוויה עצמו (שישי), בשל ליווי אח"מים רבים הצפויים להגיע ארצה מנתב"ג.

מוקד אגף התנועה יעדכן באופן רציף את משתמשי הדרך באמצעות כלי התקשורת. אנו ממליצים לציבור הנהגים להתעדכן בדבר שינויים ושיבושים בהסדרי התנועה הצפויים, בפרט בכביש 1 ובתוך העיר ירושלים, באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל – מוקד 110

השארת תגובה