סגן שר החינוך ובכירי עיריית בית שמש חנכו את גני הילדים

סגן שר החינוך מאיר פרוש, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ובכירי העירייה חנכו את גני הילדים "בנות רחל" בעיר צפו בגלריה של יעקב לדרמן

בטקס מרגש ורב רושם נחנך המבנה החדש והמרווח של בית ספר בית יעקב של החינוך העצמאי בשכונה החדשה. עקב הביקוש נפתח בית הספר מיד עם כ-250 תלמידות הלומדות ב-7 כיתות.

את הטקס הנחה דובר העירייה הרב מתתיהו רוזנצוייג שציין את ההתרגשות הרבה מחנוכת המבנה הציבורי הראשון בשכונה המשמש כבית יעקב, דווקא בשכונה זו אשר ידעה היסטוריה רבה של התגייסות הממסד והתנגדות השלטונות למגורי משפחות תורניות בשכונה, והזמין את ראש העיר הרב משה אבוטבול לשאת דברי פתיחה.

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, אמר: "היום כבר אפשר לומר בגלוי כי בית שמש היא דוגמא מוצלחת למהפכה של הציבור החרדי בארץ, העומד על צרכיו וזכויותיו ומקבל את המגיע לו בזכות ולא בחסד, ראש העיר בית שמש צריך להיות מודל לראשי ערים אחרות, על דרכו הייחודית באחדות ובשיתוף פעולה".

"ההשתדלות לפתיחת בית ספר החינוך העצמאי בבית שמש אינה חדשה ומצאתי בארכיונו של מו"ר אבי ז"ל מכתב מגדולי ישראל שנכתב לפני עשרות שנים ע"י הגר"א קוטלר זצ"ל, הקורא לפעול להקמת בית ספר של החינוך העצמאי בבית שמש, כיום נתוני מערכת החינוך בבית שמש מדברים בעד עצמם, כאשר 75 אחוז משתייכים למגזר החרדי".

"ראש העיר הרב משה אבוטבול העלה בישיבת השרים שהתקיימה בשבוע את הצורך בתוספת משמעותית של בניית כיתות חינוך בעיר בית שמש, וקיבל התחייבות ברורה מכל השרים והמשתתפים שגיבוי אותו והודיעו לו שעומדים לימין העיר בית שמש".

בסיום דבריו שיבח סגן השר את ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך על המסירות וההתמסרות לימין כלל הציבור מכל החוגים והקהילות.

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, ברך את הנכוחים וציין את האחדות נפלאה והייחודית של כלל חברי הסיעות החרדיות בעירייה אשר עסוקים בפעילות חיובית ומביאים הישגים לתושבים. "ראינו כאן שיתוף פעולה ענייני של חברי המועצה והממונים כל אחד בתחומו הוא, הרב ארנרייך בכל הפעילות השוטפת של תחום החינוך, הרב מונטג בתחום הבניה והתכנון והרב פרנקל בחברה הכלכלית".

"ישנם כאלו המנצלים לרעה מחלוקות בין הנציגים החרדים ויש אף הפועלים להרחיבה בבחינת הפרד ומשול, אך בבית שמש פועלים בהרמוניה וזהו סוד ההצלחה".

ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך, סקר את מערכת החינוך העירונית הנמצאת במגמת עלייה מהגדולות בארץ, ו-80% מילדי כתה א' לומדים במערכת החינוך החרדית.

ארנרייך ציין כי אגף החינוך בעירייה נערך ופועל בכוחות מתוגברים להשלמת הפערים משנים עברו ולהדבקת קצב הגידול באכלוס השכונות החדשות, ואכן בפתיחות שנת הלימודים של השנתיים האחרונות ניתן היה לראות את הפירות הראשונים כאשר למעלה מ- 3500 תלמידים קיבלו מענה מהעירייה במבנים ומנ"דים חדשים במסגרת סבב מוסדות מורכב שהתנהל בהצלחה רבה, בזכות הירתמותו הנמרצת של ראש העיר הרב משה אבוטבול וסיועו של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש.

את שרשרת חנוכת הבית חתמו גני 'בנות רחל' בשכונת ממזרח שמש, לאחר קביעת המזוזות, שמעו המשתתפים דברי ברכה ממנהל המוסדות הרב ישעיה ברנד שהודה למסייעים להרחבת גבולות הקדושה והמעבר למבנים החדשים לאחר שנים רבות בהן נאלצו ללמוד בקראוונים, ובראשם ראש העיר הרב אבוטבול וסגן שר החינוך הרב פרוש.

ממונה שפ"ע הרב שמעון גולדברג, ביקש להצטרף לברכות וציין את ההיענות התמידית של ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך לכל בקשה ופניה ללא הבדל חוג וקהילה".

ממונה החברה הכלכלית הרב אברהם נחמן פרנקל, סקר את המאמצים הרבים שהושקעו בבנייתם של מבנים אלו כמו יתר המבנים והתשתיות עליהם שוקדת החברה הכלכלית בשיתוף פעולה עם אגפי החינוך וההנדסה.

השארת תגובה