"קבלת תלמידות לסמינרים בסמכות המנהלים בלבד"

בכינוס חירום של איגוד הסמינרים הוקרא מכתבם החריף של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קניבסקי: "הסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך, עיריות וראשי מועצות להתערב בדבר"

אסיפת איגוד הסמינרים
אסיפת איגוד הסמינרים

איגוד הסמינרים התכנס הערב (ראשון) לאסיפת חירום, עקב שלילת תקציבם של חמישה סמינרים, אחרי שהללו סירבו לקבל בנות ספרדיות ששובצו לסמינר על ידי משרד החינוך.

בכינוס שהתקיים באולמי 'גני הזית' בעיר בני ברק, הוקרא מכתבם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, נגד ניסיונות משרד החינוך והעיריות החרדיות לכוף קבלת בנות לסמינר.

"באנו בזאת לגלות דעתנו מקדמת דנא שהסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך עיריות, ראשי מועצות, או כל גורם רשות כל שהוא להתערב בדבר וכן היה דעתם של מרנן הגרא"מ שך והגרי"ש אלישיב זצ"ל שהתערבות של גורם חיצוני הוא חורבן הדור", נכתב במכתב, עליו חתמו כאמור הגר"ח קניבסקי והגראי"ל שטיינמן.

בכינוס החירום השתתפו: סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר. כמו כן השתתפו בכינוס מנהלי סמינרים רבים.

בכינוס הוצעו פתרונות שונים לבעיית האפליה. כך למשל הציע כפני להקים ועדת ערר של גדולי ישראל. יו"ר ועדת הכספים אף איים: "אם יעצרו תקציבים לסמינרים, אנחנו בקואליציה הזו לא נהיה".

גם סגן שר החינוך העיר למנהלי הסמינרים שחייבים למצוא פתרון לאפליה. "הסיפור לא עדתי. וזו הבעיה, שעל כל דבר צועקים גזענות, אבל צריך למצוא פתרון, גם לבנות להורים עובדים. לא יתכן להשאיר ריק. אבל תקציבים לא ניתן שיעצרו".

 

השארת תגובה