נתניהו הודיע על שת"פ עם פייסבוק למניעת הסתה

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לציון אסון התאומים ואמר: "זיכרוננו ארוך ונחישותנו היא אינסופית. חברות תרבותיות חייבות לאחד כוחות על מנת למגר את כוחות האופל הללו". הוא הודיע כי משלחת של פייסבוק העולמית הגיעה ארצה לדון בשת"פ למניעת הסתה ברשת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה, על שיתוף פעולה עם "פייסבוק" למניעת הסתה ברשתות החברתיות. הדבר מגיע לאחר ביקורת חריפה שהוטחה בחברה, על כך שהיא עוזרת להפצת תכני הסתה הגורמים בסופו של דבר לפיגועי טרור.

"היום אנחנו מציינים 15 שנים למתקפת הטרור הרצחנית ב-11 בספטמבר", פתח נתניהו. "אנחנו זוכרים את הקורבנות, ליבנו עם המשפחות שלהם. אנחנו עומדים כתף אל כתף עם בעלת בריתנו האיתנה, ארה"ב. אנחנו עומדים כתף אל כתף עם כל עמי התרבות נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני, שהוא פושה היום בכל העולם. כל העולם חייב להתאחד היום כדי להגן על עצמו מפני כוחות החושך הללו.

"המאבק בטרור מתנהל גם ברשתות החברתיות, ולישראל הגיעה בימים אלה משלחת בכירה מחברת פייסבוק. המטרה כאן היא לשפר את שיתוף הפעולה נגד ההסתה, ההסתה לטרור ולרצח ברשת החברתית. האינטרנט הביא הרבה ברכה לאנושות, אבל מקופלת בו גם לצערנו קללה, כי גורמי הטרור וההסתה משתמשים באינטרנט כדי לפגוע באנושות. אנחנו נחושים להיאבק בתופעות אלה, ועל כן אני מברך על שיתוף הפעולה, או לפחות הרצון לשיתוף הפעולה שמגלה חברת פייסבוק, ואנחנו מקווים שהדבר הזה יניב תוצאות טובות יותר".

נתניהו התייחס גם לשיפור השירותים של הממשלה ואמר: "הממשלה תאשר היום מהלך לשיפור השירותים החברתיים שהממשלה מספקת לאזרחי ישראל, באמצעות מיקור חוץ של השירותים הללו. הדבר הזה הועלה כנושא מרכזי גם בוועדת טרכטנברג, והיום אנחנו מיישמים זאת. אנחנו נדאג לכך שהמכרזים לשירותים חברתיים של מדינת ישראל לאזרחי ישראל יתמקדו בתוצאה טובה יותר לאזרח – האזרח במרכז. אני רוצה לברך את כל השותפים למהלך החשוב הזה. לשרי האוצר, הבריאות, הרווחה, הקליטה, החינוך, המשפטים, וכן לעמותות של המגזר השלישי – תודה לכולכם, זהו רגע חשוב, ואני חושב גם סימן לתפנית חשובה".

בסיום דבריו, התייחס ראש הממשלה לאירועי ה-11.9 באנגלית ואמר: "היום אנו מציינים 15 שנה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. אנו זוכרים את הקורבנות ומחבקים את משפחותיהם. אנו ניצבים לצדה של בת בריתנו הגדולה ביותר, ארה"ב של אמריקה, ולצד שותפים אחרים במאבק נגד הטרור האסלאמי הקיצוני שזורע פחד, אימה ורצח ברחבי העולם. זיכרוננו ארוך ונחישותנו היא אינסופית. חברות תרבותיות חייבות לאחד כוחות על מנת למגר את כוחות האופל הללו, ואני משוכנע שכך יהיה".

השארת תגובה