"הצדק; לשלול קצבאות מבעלי הכנסות גבוהות"

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח"כ אלי אללוף יוזם הצעת חוק לפיה יקוצצו בהדרגה קצבאות לבעלי הכנסות גבוהות • "אי אפשר לתת לאנשים עם הכנסות ענקיות מענקי הלידה, קצבת ילדים וקצבה לנינים, יש להם מספיק כסף כדי לממן זאת בעצמם"

כחלון ואלאלוף. צילום: הפייסבוק הרשמי
כחלון ואלאלוף. צילום: הפייסבוק הרשמי

במהלך המו"מ הקואליציוני האחרון, דרש יו"ר ש"ס הורדת מע"מ על מוצרים מסויימים לבעלי הכנסות נמוכות. עוד קודם לכן, עלתה דרישה בקרב המפלגות החרדיות לקצץ קצבאות לבעלי הכנסות גבוהות.

כעת, מצטרף לדרישה גם יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אללוף (כולנו), שיוזם הצעת חוק פרטית לפיה קצבאות מסוימות של הביטוח הלאומי יוענקו באופן סלקטיבי – לפי רמת הכנסה. בראיון לערוץ הכנסת טען ח"כ אללוף, כי "אי אפשר להמשיך להתפנק ולתת לאנשים עם הכנסות ענקיות וגבוהות את מענקי הלידה, קצבת ילדים וקצבה לנינים שלהם. יש להם מספיק כסף כדי לממן זאת בעצמם".

ח"כ אללוף מעריך כי הוועדה תציג המלצות כבר בעוד מספר קטן של חודשים, והוא מקווה להצליח להעביר את הצעת החוק בכנסת. הוא מאמין כי בעוד מספר חודשים נעבור לקצבאות מיועדות בהתאם ליכולת הכלכלית של כל אזרח. "זה הצדק", אמר ח"כ אללוף בראיון.

באשר לרמת ההכנסה המשפחתית שמוגדרת "גבוהה", ח"כ אללוף אומר כי מדובר בהכנסה של 20,000 שקל ומעלה למשפחה, כששלילת הקצבאות מרמת הכנסה זו תהיה מדורגת ולא אבסולוטית לדבריו. הכוונה ככל הנראה שמ-20 אלף שקל בחודש יקבלו סכום נמוך יותר של קצבאות, וככל שההכנסה עולה הן יבוטלו לגמרי לפי הצעתו.

לשם גיבוש ההצעה, ח"כ אללוף הקים ועדה בראשותו, שבה משתתפים גם מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, ועוד כלכלנים ופרופסורים. לדבריו, "המערכות של המדינה לא תמיד יעילות ולא מנצלות נכונה את התקציבים הממשלתיים מבחינה חברתית לסיוע לבעלי ההכנסה הנמוכה.

ח"כ אללוף אמר, כי יש ויכוחים בוועדה בראשותו כי יש בכלל חברים שמתנגדים לעיקרון של קצבאות סלקטיביות. בנוסף, לדבריו, הוועדה בוחנת איך לסייע לזכאים לממש בצורה הטובה ביותר את הקצבאות שהם כבר מקבלים מהמדינה, כי חלק מהאזרחים לא מנצלים נכונה את הכסף וכך לא מצליחים לשפר את מצבם הכלכלי.

תגובה אחת
  1. התנאי צריך להיות העלאת קצבת הזיקנה לבעלי הכנסוצת נמוכות וגם קצבת הנכות ועוד קצבאות שמקבלים עניים.

השארת תגובה