הממונה על היתרי השבת למנכ"ל הרכבת 'שיקרתם עלי'

בראיון לגל"צ סיפר שר הבריאות על התנהגות אנשי הרכבת בוועדת השבת בשבוע שעבר. לדבריו, "ככל הנראה בשבוע הבא תתכנס המועצת, נביא להכרעתם את השאלה אם לפרוש" • על הביטוח הסיעודי, "אחר החגים אני אעשה על זה רעש, בטוח שבאוצר החביאו תקציב בשביל זה"

ח"כ יעקב ליצמן. צילום: יואל לוי
ח"כ יעקב ליצמן. צילום: יואל לוי

שר הבריאות, חבר  הכנסת יעקב ליצמן, התראיין הערב (רביעי) לגלי צה"ל והתייחס לסוגיות הבוערות שאופפות את תפקידו כשר הבריאות ואת הסיעות החרדיות.

על השאלה עד כמה רחוק תלך יהדות התורה בעניין השבת, ענה ליצמן, "אנחנו לא יודעים. ש סטטוס קוו, ויש הסכם קואליציוני, בו מתחייבים הליכוד לשמירת הסטטוס קוו. אין פיקוח נפש בעבודת הרכבת, זה כבר הוברר חד משמעית".

"בוועדה שישבנו יחד עם נציגי הרכבת, הם אמרו לנו שיש 20 מקומות, כשניסינו להבין איך יכול להיות שיש 20 אתרים בהם חייבים להתבצע עבודות בשבת, להפתעתנו מנכ"ל הרכבת הסכים להוריד 17 אתרים. מה זה אומר? זה לא היה פיקוח נפש, זה היה פיקציה אחת גדולה, וברגע שנכנסנו אתה רואה את זה".

"לא רק זה", מוסיף ליצמן לחשוף פרטים מהפגישה, "ברגע שהממונה על היתרי העבודה בשבת, רבקה מקובר, שמעה את מנכ"ל הרכבת, היא התחילה לצעוק עליו 'שיקרתם עלי'. אם בהינף יד הם מוכנים לבטל 17, אנו צריכים לבדוק גם את השלושה שהתירו".

האם תלכו עד הסוף?, נשאל ליצמן, "ענה השר, כי כעת זה בתפקיד שר העבודה ולא בתפקיד ראש הממשלה. בקרוב תהיה ישיבת מועצת גדולי התורה, ככל הנראה בשבוע הבא, ונביא את זה להכרעת הרבנים".

על נושא הביטוח הסיעודי, הצהיר שר הבריאות, "זה בהסכם הקואליציוני, נתניהו הצהיר אין ספור פעמים שהוא מחוייב לכך. בדיון על התקציב בממשלה, הציגה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, את דעתה על התקציב. שאלתי את דעתה על הביטוח הסיעודי, והיא אמרה שהיא בעד. ראש הממשלה אמר שבקרוב יקיים על זה דיון. אין צורך להעביר את זה בתקציב, זה יגיע מהעלאת מס, לא מקיצוץ במשרדים אחרים. כמו כן, הכסף על הסיעוד מפוזר בהרבה משרדים, כך שזה לא ידרוש שינויים גדולים".

"גם באוצר הבינו שאני לא הולך לשתוק על זה, ואני בטוח שהם הכינו תקציב מוחבא בשביל זה. אחרי החגים אני אמור לעלות את זה בצורה חזקה ביותר. ואם לא ימצאו תקציב לכך, אני חריף על זה  ואני אדבר עם ראש הממשלה, עד היום נתניהו הוכיח שהוא עומד בהסכמים הקואליציוניים".

שר הבריאות אף סיפר על השינוי הדרמטי, לטענתו, בתורים לבדיקות ה-MRI במהלך כהונתו. ליצמן הודיע כי מספר מכונות ה-MRI גדל מ-24 ל-39 וכי הוא אף יגדיל את המספר ל-46 מכשירים. השר הרגיע: "התורים לבדיקת MRI קוצרו באופן דרמטי – אין מי שמחכה יותר משבוע-שבועיים. מי שיש לו בעיה, שיפנה ללשכתי, מתחייב אני שתוך שבועיים הוא יעבור בדיקה". ליצמן חשף, "כי המשרד שלו קיבל מתחילת כהונתו כ-50 אלף מיילים של פניות לעזרה".

השר התייחס גם לנושא הקנאביס הרפואי, "כשנכנסתי לתפקידי בג"ץ שלח אותי לטפל בנושא הקנאביס. עשיתי רפורמה בכל הנהלים, מי שרוצה לגדל יכול לגדל, אבל למכור אפשר רק דרך בית מרקחת. הגדלתי את כמויות הרפואים שיכולים לאשר קנאביס. לצערי, יש בארץ משתמשים רבים בקנאביס יותר מגרמניה, אני לא מקבל את זה. צריך לסגור את הדליפה בין המגדלים לרחוב, מקווה שזה ייעצר בקרוב".

כמו כן, התייחס ליצמן להיגיינה במפעלים. "אנחנו מפקחים על מפעלי המזון, אך צריך לדעת שלממשלה יש תקן שניתן למפעלים הגדולים, לפיו אין צורך לדווח אלא לטפל בעצמם. בכל מקרה, אם המוצר המזוהם יצא מהמפעל הם חייבים להודיע. 'תלמה', יאמר לזכותם, לא הוציאו את הקורנפלקס הנגוע, אח"כ התברר כי יצא משטח אבל לא באשמתם. במשך חודש בדקנו את תלמה יום יום והחזרנו את התקן. בנסיך זה סיפור אחר, כי הם ידעו שזה בעייתי, לכן החמרנו אותם. כעת אנחנו בודקים בצורה יותר רצינית ויותר מודעת".

לסיום סיפר ליצמן, "כי הוריד את הקמפיין נגד חטיפים מלוחים, מתוך החלטה לתקוף דבר דבר. כעת אנחנו מתעסקים בג'אנק פוד, וזה הולך".

השארת תגובה