"צריך נוהל קבוע" • בוז'י כועס על נתניהו

ראש הממשלה יוצא לביקור בהולנד ועליו למנות ממלא מקום • השר ארדן בלונדון, השר אלקין ממלא בקבינט את מקומו של שר הבטחון המבקר באנגליה ומשבר אמון לא מאפשר למנות את כץ • אז מי יהיו השניים שיחליפו את ראש הממשלה?

נתניהו, אביחי מנדלבליט צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו, אביחי מנדלבליט צילום: קובי גדעון, לע"מ

מחר יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בהאג (הולנד) שם צפוי לפגוש את ראש הממשלה מארק רוטה. בהמשך נתניהו ייוועד גם עם מלך הולנד וילם אלכסנדר זאת תהיה פגישתם הראשונה של רה"מ נתניהו והמלך וילם אלכסנדר שהוכתר למלך בשנת 2013.

רה"מ נתניהו יגיע גם לפרלמנט של הולנד, שם ייפגש עם יו"ר הסנאט ועם יו"ר הפרלמנט, נתניהו יקיים גם פגישה עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט ההולנדי.

אלא שבכל נסיעה חובה על הממשלה למנות מ"מ לראש הממשלה למקרה שראש הממשלה לא יוכל להיות זמין, בכל הנסיעות האחרונות מינה ראש הממשלה את שר התחבורה ישראל כץ או את השר יעלון או גלעד ארדן, אלא שבשל המשבר ביניהם נמנע נתניהו מלמנות את ישראל כץ לממלא מקומו, כמו"כ גם השר ארדן לא ימונה אחרי שיצא בראשית השבוע לנסיעה בלונדון, השר אלקין שגם הוא חבר קבינט ממלא את מקומו של שר הביטחון שיצא אף הוא לביקור בברטניה, אחרי דיונים החליט ראש הממשלה למנות את השר יריב לוין לממלא מקומו ואת השר משה כחלון למחליף ראש הממשלה בקבינט זאת מאחר השר לוין אינו חבר קבינט.

בעקבות כך יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף את הממשלה וצייץ: "להיות מ"מ ראה"מ זה לא פרס או עונש. צריך נוהל קבוע למינוי. חבר קבינט שיישא באחריות הגדולה כי הוא מתאים ולא כי הוא הכי פחות סורר"

השארת תגובה