ככה עושים הסברה? הטרלת הפייסבוק של יאיר לפיד

יאיר לפיד ביקש מעוקביו הרבים בפייסבוק להגיב בדף הפייסבוק של נשיא צ'כיה נגד ההחלטה לא להחשיב את ירושלים כבירת ישראל • עוקביו הרבים של לפיד הגיבו על תמונה להנצחת הניספים במלחמה נגד הגסטאפו

יאיר לפיד.  צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד. צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

הטרלת הפייסבוק של יאיר לפיד: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שלח אמש (שלישי) את עוקביו הרבים בדף הפייסבוק להגיב בדף הפייסבוק של נשיא צ'כיה מילוש זמאן, אחרי שצ'כיה הכניסה לתכנית הלימודים שלה את תל אביב כבירת ישראל.

בפוסט כתב לפיד, שמחשיב את עצמו לשר ההסברה של ישראל, ממשלת צ׳כיה הכניסה לתוכנית הלימודים שת״א היא בירת ישראל.

"למה?", המשיך לפיד, "בגלל לחץ והסתה של הפלסטינים. בואו נפעיל יחד לחץ חזרה. זה עמוד הפייסבוק של נשיא צ׳כיה – Miloš Zeman – prezident České republiky כיתבו על קיר הפייסבוק שלו בצ׳כית- אני ישראלי וירושלים בירתי: Jsem Izraelec a Jeruzalém je moje hlavni město לנשים- אני ישראלית: Jsem Izraelka". 

נאמניו של לפיד עשו כבקשתו והגיבו בדף הפייסבוק של הנשיא הצ'כי. רבים מהם הגיבו על תמונה להנצחת הנספים במלחמה נגד הגסטאפו וה SS.

בקשתו של לפיד גררה תגובות רבות ברשת החברתית, בעיקר על ידי עיתונאים שנחסמו מלהגיב מדף הפייסבוק של לפיד. כך למשל, העיתונאי ניר גונטז' כתב: "מצחיק. האיש שחוסם בפייסבוק את כל מי שלא בא לו טוב בעין, או חלילה שואל שאלות קשות -שלא לדבר על מטרילים- מבקש מעדת מערציו (שלא נחסמה), להטריל את נשיא צ'כיה.  אני מציע, כתגובה, שכל מי שעוד לא נחסם אצלו יכתוב בקיר שלו;  "יאיר לפיד, אני ישראלי שחושב שאתה דמגוג בשקל". לנשים – "אני ישראלית שחושבת". צלמו מסך וסיפרו את הדקות עד החסימה".

העיתונאי תומר אביטל שנחסם על ידי לפיד, ואף עתר על כך לוועדת האתיקה של הכנסת, כתב: "לפיד בעל הקיר הסטרילי בישראל מבקש להטריל קיר של מנהיג אחר. אין גבול לצביעות שלו".

ואנחנו? לא מתפלאים שמי שנבחר להיות שר בגלל הפייסבוק בטוח שמנצחים בזירת ההסברה הבינלאומית דרך הטרלה המונית.

השארת תגובה