לפני הצגת מדיניות ההגירה: טראמפ ייפגש עם נשיא מכסיקו

המועמד הרפובליקני לנשיאות הודיע כי יטוס למקסיקו להיפגש עם אנריקה פניה נייטו, הנשיא המקסיקני • טראמפ יקיים את הפגישה שעות ספורות לפני שיציג את מדיניות ההגירה שלו, אחד מהנושאים שעמדו במרכז הקמפיין השנוי במחלוקת שלו

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

הצהרה מפתיעה: המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, הודיע הבוקר (רביעי) במפתיע כי יטוס למקסיקו סיטי, שם ייפגש עם נשיא מקסיקו . הפגישה צפויה להתרחש שעות ספורות לפני שהמועמד יציג את מדיניות ההגירה שלו.

אייל ההון הניו יורקי הודיע על הפגיש הצפויה בטוויטר. "קיבלתי את הזמנתו של אנריקה פניה נייטו, נשיא מכסיקו. אני מצפה בקוצר רוח לפגוש אותו", כתב המועמד בחשבונו האישי.  משרדו של נשיא מקסיקו אישר את הפגישה, והוסיף, נשלחה הזמנה גם למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

בחשבון הטוויטר שלו כתב פניה נייטו כי הוא "מאמין בדיאלוג כדי לקדם את האינטרסים של מקסיקו בעולם על מנת להגן על מקסיקנים באשר הם".

הפגישה בין השנים צפויה להתקיים שעות ספורות טרם יציג טראמפ את מדיניות ההגירה שלו, אחד מהנושאים שעמדו במרכז הקמפיין השנוי במחלוקת שלו.

כך למשל, עם פתיחת הקמפיין הצהיר טראמפ כי כשיבחר יבנה גדר לאורך הגבול המשותף עם מקסיקו, גדר אותה תממן המדינה ממנה הם הגיעו. המועמד הרפובליקני לא הסתפק בכך והאשים,  "כשמקסיקו שולחת הנה אנשים, הם לא שולחים את המיטב שלהם. הם שולחים הנה אנשים עם הרבה בעיות. הם מביאים לכאן פשע וסמים. וחלק, אני מניח, הם אנשים טובים".

הנשיא המקסיקני מתח ביקורת רבה על הקמפיין הבוטה של אייל ההון. בראיון בחודש מרץ האחרון אמר פניה נייטו, "זו הדרך שבה מוסיליני הגיע וזו הדרך שבה היטלר הגיע". פעם אחרת התייחס להצעותיו של טראמפ, "נראה שהן פוגעות ביחסים שאנחנו מעוניינים בהם עם ארצות הברית".

בשבוע שעבר הציג טראמפ לראשונה קו מרוכך יותר נגד קהילת המהגרים ההיספאנית. "היו לי פגישות מצויינות עם מנהיגי קהילות היספנים, ובהחלט יכול להיות ריכוך, כיוון שאנחנו לא מחפשים לפגוע באנשים", אמר המועמד בראיון לרשת פוקס ניוז.

פגישתו במקסיקו תהיה ההופעה השנייה של המועמד מחוץ לארה"ב מאז החל הקמפיין לנשיאות.

השארת תגובה