"מגן הפרת": טורקיה יצאה למבצע נגד דאעש בסוריה

הצבא הטורקי יצא למבצע נרחב בגבול טורקיה – סוריה, זאת במטרה לכבוש מידי דאעש את העיירה ג'רבלוס, ממנה יצאו פיגועי טרור נגד טורקיה. המבצע "מגן הפרת", החל בשעה 4:00 בירי מרגמות מסיבי ובליווי ירי של מטוסי חיל האוויר, מאוחר יותר חצו את הגבול עשרות טנקים טורקיים

72200037851772640360no
72200037851772640360no

קרבות בגבול טורקיה- סוריה: אנקרה הודיעה היום כי פתחה יחד עם הקואליציה הבינלאומית, במבצע קרקעי בשטח סוריה, שנועד לכבוש בחזרה שטחים מדאעש. המבצע קיבל את השם: "מגן הפרת".

בשעה 4:00 לפנות בוקר, החלו המבצע בירי מרגמות ובליווי מטוסי חיל האוויר שתקפו מלמעלה. מטרת המבצע היא לכבוש מחדש את העירה ג'רבלוס הנמצאת בגבול הטורקי -סורי ונשלטת בידי דאעש. מאוחר יותר חצו את הגבול גם עשרות טנקים טורקיים, שפתחו במתקפה קרקעית נגד דאעש. לפי הדיווחים, כוחות מיוחדים של צבא טורקיה, נמצאים בעומק השטח הסורי.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום כי מטרת המבצע לשים קץ להתקפות בגבול הטורקי מתוך שטחי סוריה, והכריז כי הצבא הטורקי יעקור את דאעש והמחתרת הכורדית PYD מהאזור. ארדואן הוסיף, כי מטרת טורקיה לסייע לעם הסורי ולהסיר את הצל שמטיל דאעש על האסלאם.

בסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית "אנדולו" נאמר כי מטרת המבצע לסלק מהגבול את אנשי דאעש, ובכך לאפשר להעניק סיוע לפליטים הרבים. שר הפנים הטורקי אפקאן עלא אמר כי המבצע נועד להחזיר את הביטחון לטורקיה וכי אנקרה "אינה יכולה פשוט לשבת בחיבוק ידיים" מול המתחולל באזור הגבול. "זו זכותה החוקית של טורקיה, יש לנו הסמכות לפעול", אמר.

כמה שעות לאחר תחילת המבצע הצבאי, נחת בטורקיה סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שיפגש עם נשיא טורקיה ארדואן ועם ראש הממשלה הטורקי בינאלי יילדירים, בין השאר הם ידונו במצב בסוריה ובמבצע "מגן הפרת".

 

 

 

העיירה ג'רבלוס, המהווה את מטרת המבצע, שוכנת בגבול טורקיה – סוריה, על הגדה המערבית של נהר פרת, ונחשבת לאחרת העיירות החשבות, שבהן דאעש עדיין מחזיק, באזור שבשליטת הכורדים בסוריה.  ג'רבלוס נמצאת כ-33 קילומטר מהעיר מנג'יב ששוחררה על-ידי כוחות כורדיים מידי דאעש מוקדם יותר החודש. שחרורה יחד עם שחרור העיירה אל-באב שמדרום לה, הנמצאת גם היא בשליטת דאעש, יהיה צעד משמעותי למיגור הארגון.

השארת תגובה